sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:83

ב . פילוח הלומדים בהקבצות השונות על פי מצב סוציו אקונומי איור 3 מציג את התפלגות התלמידים לפי קבוצות לימוד ולפי רקע חברתי כלכלי . מאיור זה עולה בבירור כי המצב בישראל משקף את ממצאי המחקר שהצגנו , דהיינו בהקבצות הגבוהות שכיח למצוא ייצוג גדול יותר של תלמידים ממיצב חברתי כלכלי גבוה בעוד בהקבצות הנמוכות יש ייצוג גדול יותר לתלמידים ממיצב חברתי כלכלי נמוך . במילים אחרות , ככל שתלמיד מגיע ממיצב חלש יותר , כך גוברים סיכוייו למצוא עצמו בהקבצת מתמטיקה נמוכה יותר . ג . פילוח הישגי הלומדים במבחן המיצ״ב תשע״א על פי ההקבצות השונות איור 4 מציג את הישגי התלמידים לפי קבוצות לימוד . גם כאן ניתן לראות , כצפוי , שככל שרמת הקבוצה גבוהה יותר כך ההישגים גבוהים יותר . מהאיור עולה גם כי הפער בין הישגי התלמידים הלומדים בקבוצות הצטיינות לבין הישגי התלמידים בהקבצה גש עומד על 222 נקודות ( למעלה מ 2 סטיות תקן ) וכן כי הפער בין הישגי תלמידים בהקבצה אש להישגי תלמידים בהקבצה בש גבוה מאוד 88 ) נקודות . ( גם ממצא זה עולה בקנה אחד עם ממצאי מחקרים מהעולם בדבר הפערים החריפים בהישגים בין תלמידים הלומדים במודל ההקבצות . מאיור 4 עולה עוד כי הישגי התלמידים בקבוצות ההטרוגניות דומים לאלה של תלמידי הקבצות אש ונמוכים רק מאלה של תלמידי קבוצות ההצטיינות . לכאורה ניתן לטעון על פי נתון זה כי הלמידה בקבוצות ההטרוגניות היטיבה עם הישגי מרבית התלמידים ( למעט אלה מרמת היכולת איור : 3 התפלגות התלמידים לפי קבוצות לימוד ולפי רקע חברתי כלכלי אישי מקור : גליקמן וליפשטט , , 2013 מצגת מלווה לדוח

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help