sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:82

ותק , גמישות בניידות בין קבוצות . עם זאת , משרד החינוך לא שם דגש בהנחיותיו על שני תנאים מרכזיים נוספים הנזכרים בספרות : הראשון , הצבת סטנדרטים ברורים של הוראה איכותית בכל ההקבצות ( כולל דיונים ומשימות ברמת חשיבה מסדר גבוה המותאמות ליכולות התלמידים , ( והשני , קיום מנגנוני תמיכה רגשית בתלמידים בעלי צרכים שונים . הדוח של גליקמן וליפשטט מציג נתונים מפורטים לגבי הישגי תלמידים הלומדים בהקבצות שונות במתמטיקה , כפי שנמדדו במבחן המיצ״ב של כיתות חש בשנים תשס״ח-תשע״א . להלן נתייחס לנתונים ופילוחים שונים המובאים בדוח . א . שיעור הלומדים בהקבצות השונות באיור 2 מוצגת חלוקת תלמידי כיתות חש לקבוצות הלימוד השונות . המונח שמיצויש המופיע באיור מתייחס לקבוצה שבה לומדים תלמידים המתקשים במתמטיקה ונמצאים באחוזונים שבדרך כלל אינם מגיעים לכיתות החטיבה העליונה הניגשות לבגרות ( אחוזונים , 30-15 המכונים לעתים גם ״השישית החמישית מלמטה״ . ( תלמידים אלו משובצים לצורך שיעורי מתמטיקה להקבצות הקרויות כיתות מיצוי , ולומדים לאורך שלוש שנים , מכיתה זש עד כיתה טש , בתכנית מיוחדת ( רש לינצשבסקי , . ( 2013 מן האיור עולה כי 57 % מן התלמידים למדו בהקבצות הגבוהות ( קבוצות מצוינות והקבצה אש , ( 36 % למדו בהקבצות הנמוכות ( הקבצות בש , גש וקבוצות מיצוי ) ורק 7 % למדו בכיתות הטרוגניות . נתונים אלה עולים בקנה אחד עם המדווח בספרות , כי המודל הדיפרנציאלי מקובל במדינות רבות כמודל הרווח והדומיננטי בהוראת מתמטיקה . מקור : גליקמן וליפשטט , , 2013 מצגת מלווה לדוח איור : 2 התפלגות התלמידים בחטיבות הביניים על פי קבוצות לימוד במתמטיקה , תשע"א

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help