sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:79

האקדמיות כאשר הם משווים עצמם לתלמידים בהקבצות נמוכות יותר , אך השוואה לחבריהם השווים להם ביכולת או אף חזקים מהם , עלולה להביאם לחוות חוסר ביטחון בהישגיהם . כלומר , מנגנון ההשוואה של תלמידים הוא מורכב מאחר שקיימות אפשרויות שונות של קבוצות התייחסות שבהן עורכים התלמידים את ההשוואות האלה , ולכל השוואה תיתכן השפעה אחרת על התפישה העצמית שלהם . ( Belfi et al ., 2012 ) שיקולים בבחירת המודל הדיפרנציאלי או המודל ההטרוגני : סיכום לאור האמור עד כה בפרק , ניתן למנות את השיקולים להעדפתן או דחייתן של מסגרות דיפרנציאליות ומסגרות הטרוגניות . שיקולים בעד הוראה במסגרות דיפרנציאליות ונגד הוראה הטרוגנית : ››› במסגרות דיפרנציאליות המטרות ממוקדות על פי מאפייני התלמידים . ››› מסגרות אלו מותאמות לצרכים האקדמיים של תלמידים שונים : תלמידים בעלי פרופיל אקדמי שונה זקוקים לאתגרים , גישות הוראה וקצב לימוד שונים . ( Slavin , 1987 , 1990 ) ››› המורה אינו נדרש לחלוקת משאביו על פני ספקטרום של יכולות אלא יכול להקדיש את מאמציו להוראה ברמה שאליה שובץ . ››› על פי רוב , מסגרת דיפרנציאלית מיטיבה מבחינה לימודית עם תלמידי ההקבצות הגבוהות יותר ועם התלמידים המחוננים . שיקולים בעד הוראה הטרוגנית ונגד הוראה במסגרות דיפרנציאליות : ››› מודל ההקבצות כרוך לעתים קרובות בתופעה של , stratification שתוצאותיה הן הגדלת הפערים בין תלמידים חלשים לחזקים . ››› ההקבצות הנמוכות סובלות מדימוי נמוך . להשלכות הרגשיות של מצב זה עלולה להיות השפעה שלילית על הישגי הלומדים בהן . ››› עצם היומרה לחלק את התלמידים על פי צרכים היא בעייתית , שכן גם באותה הקבצה תמיד יהיו תלמידים בעלי צרכים שונים וסגנונות למידה שונים , כך שההנחה שהמורה יוכל ללמד באופן שיתאים לכל התלמידים בכיתה לא בהכרח תקפה . ››› ההתייחסות למאפיינים שונים של התלמידים עשויה להביא לחלוקות שונות שכלל לא ברור מה יתרונה של האחת על פני חברתה . לדוגמה , חלוקה על פי ציונים תהיה שונה מחלוקה על פי מוטיבציה , ולעתים קרובות יהיו מכנים משותפים דווקא בין תלמידים המשובצים להקבצות שונות .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help