sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:77

תלמיד ועל דרבון ועידוד של התלמידים על בסיס אישי ויומיומי . איש הצוות האחראי על קבוצת ייעוץ גם נמצא בקשר עם הורי התלמידים בקבוצתו . ד . בית הספר נוקט שיטות של הערכה חלופית , בעיקר דרך שימוש בתלקיט ( פורטפוליו , ( הכולל גם ציונים במבחנים הסטנדרטיים של המדינה ובמבחנים פנים בית ספריים . ההערכה היא דיפרנציאלית ואישית , כלומר , עבודות התלמידים אינן נשפטות על פי סטנדרטים אחידים , והתלמידים התרגלו לכך שאופן הערכת התוצרים שלהם יכול להשתנות מתלמיד לתלמיד . ה . תרבות בית הספר מעודדת חדשנות ומחייבת שיתוף פעולה בין מורים . המורים נדרשים לעבוד בצוותים המקצועיים ולעבד יחד תכניות לימוד חדשניות המיושמות במקביל בכל השכבה . בכיתות זש-יש מקובל גם הנוהג של הוראה בצוותא , ( team teaching ) בפרט במקצועות מתמטיקה ומדע הנלמדים בכיתות אלו כמקצוע אחד , וכן במקצועות מדעי החברה ואנגלית הנלמדים אף הם במשולב . ו . הוראת המתמטיקה נעשית בגישה של פתרון בעיות מורכבות ואינה שמה דגש מרכזי על טכניקות ופרוצדורות כפי שמקובל בבתי ספר רבים אחרים . ז . כמה בתי ספר יסודיים בעלי פילוסופיה חינוכית דומה מזינים את בית הספר . 80 % מתלמידי בית הספר מגיעים מבתי הספר האלה , וקבלתם היא אוטומטית . 20 האחוזים הנותרים נבחרים מבין הפונים על בסיס קריטריונים שקבע בית הספר . בכל מקרה , תלמיד יכול ללמוד בבית הספר רק אם הוריו אישרו בחתימתם כי הם מודעים ומסכימים למשנה החינוכית של בית הספר . ח . למנהלת בית הספר יש חופש פעולה מוחלט לבחור את צוות המורים . המסקנה העולה מניתוח מקרה זה , בפרט בהשוואה לבתי ספר שלא הצליחו לקיים הוראה איכותית במסגרות הטרוגניות , היא כי תנאים חיוניים להצלחה של detracking הם מחויבות עמוקה לשוויון , הקפדה על סטנדרטים אקדמיים גבוהים , שימוש בהוראה דיפרנציאלית מותאמת אישית בתוך הכיתה ומחוץ לה באופן שאינו סותר את רעיון השוויון , וקיומם של מנגנוני תמיכה לימודית ורגשית בתלמידים בעלי צרכים שונים . גמראן ו וינשטיין ( Gamoran & Weinstein , 1998 ) מבהירים כי תנאים אלה חיוניים באותה מידה בבית ספר שבוחר בהוראה בהקבצות במקצועות מסוימים . במקרה כזה קיימים תנאים נוספים , שנפרט להלן . ( Gamoran , 2011 ) ראשית , אם בית הספר בוחר במסגרת של הוראת תחום מסוים בהקבצות , חשוב להתאים את מאפייני המורה למאפייני הקבוצה . מורים מסוימים מצליחים יותר עם תלמידי הקצוות ( מתקשים או מחוננים ) מאשר אחרים . לפיכך , המדיניות הרווחת של הקצאת מורים לקבוצות על פי ותק או כוח פוליטי בבית הספר אינה מועילה ועלולה להגביר את התופעה המכונה , stratification שהוזכרה לעיל . אם צוות המורים כולל מורים מנוסים וותיקים שהם בעלי

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help