sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:76

היחיד שניתן לומר בביטחון יחסי הוא כי מסגרת דיפרנציאלית מקדמת על פי רוב הוראה איכותית בהקבצות הגבוהות יותר . ב . מורים למתמטיקה נוטים להתנגד למודל ההטרוגני הרבה יותר מאשר מורים בתחומי דעת אחרים . להערכת החוקרים , הדבר נובע מן התפישה הרווחת לפיה מתמטיקה היא מקצוע היררכי ומובנה , וכן מן המאמץ הרב הנדרש מהמורה ליישום הוראה איכותית בכיתת מתמטיקה הטרוגנית . עם זאת , החוקרים מצאו שהדבר אפשרי , כפי שהוכיח המקרה של בית הספר שסיבולהש . ( Cibola High School ) ג . מורים בבתי ספר יסודיים מאמצים את המסגרות ההטרוגניות בקלות רבה יותר . תופעה זו נובעת מכך שבהשוואה למורים מקצועיים בבתי ספר על יסודיים , מורים בבתי ספר יסודיים נמצאים זמן ממושך יותר במחיצת תלמידיהם , והדבר מאפשר להם גמישות רבה יותר בתכנון מענה הולם לתלמידים מתקשים ומצטיינים . המקרה של בית הספר שסיבולהש בית הספר העל יסודי סיבולה הוא בית ספר שש שנתי הממוקם באזור עירוני בארצות הברית . 46 % מתלמידיו הם ממוצא אפריקני אמריקני , 38 % הם ממוצא לטינו אמריקני , 13 % לבנים ו 3 % ממוצא אסיאתי . כמחצית מהתלמידים שייכים למשפחות ממיצב חברתי כלכלי נמוך . למרות השונות הגדולה הקיימת בין התלמידים , הלימוד בבית הספר הוא במסגרות הטרוגניות בלבד , בכל תחומי הדעת , והוא מצליח לשמור על הוראה איכותית . למעלה מ 90 % מבוגרי בית הספר ממשיכים ללימודים בקולגש . כפי שמצאו החוקרים , המאפיינים הבולטים של בית הספר הם : א . המורים אינם מתפשרים על רמת הלימודים ואינם מתאימים אותה לתלמידים החלשים בכיתה . בפני תלמידים מתקשים מוצבת ציפייה מפורשת להגיע לשיעורי עזר המתקיימים אחרי שעות הלימודים וניתנים בתורנות על ידי אחד המורים מהצוות המקצועי הרלוונטי ( שיעורים אלו ממומנים מתרומות שמגייס בית הספר . ( ב . רק חלק מכל שיעור מוקדש להוראה פרונטלית . יתר השיעור מתבצע במתכונת של משימות לתלמידים ( משימות אלו יכולות להיות דיפרנציאליות , ( ובמהלכו המורה מקדיש תשומת לב אישית לכל תלמיד . לשם כך הוגבל גודל הכיתות ל 20 תלמידים . כדי לאפשר למורה היכרות עמוקה עם התלמידים לומדת כל כיתה , בכל תחומי הדעת , עם אותו מורה במשך שנתיים רצופות . ג . כל תלמיד משתייך ל״קבוצת ייעוץ״ המונה 12 תלמידים ואיש צוות מבית הספר . קבוצה זו נפגשת מדי יום למשך 45 דקות , במטרה לבדוק מה מצב התלמיד ולעודד אותו להתקדם . להערכת הצוות , לפגישות הייעוץ הללו יש השלכה עצומה על יצירת קשר של אמון עם כל 12 מתוך : . Gamoran & Weinstein , 1998 , pp . 400-405

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help