sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:62

לחומר הנלמד , ( ואילו ילדים שחווים רגשות שליליים באופן תדיר יותר נטו להשקיע פחות מאמץ בלמידה של חומר חדש ולהיות פחות סקרניים ופחות פעילים בכיתה Reschly , Huebner , ) . ( Appleton & Antaramian , 2008 תלמידים שניכרת אצלם הסתגלות פסיכולוגית ירודה ( ילדים הסובלים מרמת דיכאון גבוהה , מבעיות חברתיות , רגשיות ועוד ) מתאפיינים לעתים קרובות בתפקוד אקדמי נמוך , מוטיבציה נמוכה והישגים נמוכים Jin et al ., 2008 ; Johnson , ) . ( McGue & Iacono , 2006 ; Sznitman et al ., 2011 במחקר בינלאומי שנערך בבני נוער ב 23 מדינות מערביות נמצא כי בכל המדינות שנבדקו , בעיות ברווחה הנפשית של הילד ( כגון סימפטומים של דיכאון ) היו קשורות ברמות נמוכות של הישגים . ( Sznitman et al ., 2011 ) בנוסף עלה ממחקר זה קשר משמעותי בין הישגי התלמידים לבין עוני , אך קשר זה היה עקיף ותווך על ידי רווחתו הנפשית של הילד . כלומר , לילדים עניים יותר היו בעיות רבות בתחום הרווחה הנפשית , ואלה התבטאו גם בהישגים נמוכים יותר . ( Sznitman et al ., 2011 ) בנוסף להתמקדות בהשפעה של רגשות ספציפיים , חיוביים ושליליים , על תוצאות חינוכיות שונות ( הישגים , תהליכי חשיבה ומוטיבציה ) גם לאינטליגנציה רגשית יש השפעה על הישגים בלימודים . אינטליגנציה רגשית מוגדרת כמערך של כישורים קוגניטיביים הקשורים בעיבוד מידע רגשי , בהם היכולת לזהות רגשות בעצמי ובאחרים , היכולת להבין סיבות להתעוררות של רגשות שונים , ביטויים והתוצאות הקוגניטיביות וההתנהגותיות שלהם , היכולת להשתמש ברגשות לקידום מטרות והיכולת לווסתם ( למשל להחליש את העוצמה של פחד או כעס ) לשם קידום הסתגלות ושמירה על הרווחה הנפשית . ( Mayer & Salovey , 1990 ; 1997 ) מחקרים הראו שאינטליגנציה רגשית קשורה הן ברווחה הנפשית של הילד והן בהישגיו בלימודים . כך למשל נמצא קשר בין יכולתו של הילד לבטא רגש , להבין רגשות ולווסת רגשות לבין מצב נפשי ורגשי חיובי יותר ( Fine , Izard , Mostow , Trentacosta & Ackerman , 2003 ) והישגים טובים יותר בבית הספר . ( Collins & Nowicki , 2001 ) כמו כן , במחקר שנערך בקרב 383 תלמידי כיתה חש במספר מדינות בארצות הברית נמצא שככל שרמת האינטליגנציה הרגשית של התלמידים הייתה גבוהה יותר , כך הישגיהם בלימודים היו טובים יותר MacCann , Fogarty , ) . ( Zeidner , Roberts , 2011 מחקרים הראו גם שבקשר שבין אינטליגנציה רגשית להישגים לימודיים בבית הספר מתווכים גורמים שונים כגון הרווחה הנפשית של הילד , איכות היחסים החברתיים שלו והמידה שבה הוריו מהווים מקור לתמיכה רגשית בעת הצורך Linnenbrink- ) Garcia , Rogat & Koskey , 2011 ; Parker , Summerfeldt , Hogan & Majeski , 2004 ; . ( Wang , MacCann , Zhuang , Liu & Roberts , 2009 גם רווחה חברתית משמעותית להישגיו של התלמיד . מחקרים הראו שתחושת שייכות חזקה יותר לבית הספר , המתבטאת בתחושה של התלמיד שהמורים מפגינים כלפיו חום ואכפתיות , וכן תחושת שייכות לקבוצת השווים קשורות באופן חיובי ברמת ההישגים הלימודיים בבית הספר . ( Baker et al ., 1998 ; Samdal & Wolf , 1998 ) תחושה זו קשורה באופן חיובי גם בציפיות התלמידים להצליח ( Goodenow , 1993 ; Skinner & Belmont , 1993 ) וכן בעמדות חיוביות כלפי בית הספר , מעורבות , השתתפות בפעילויות למידה והשקעה בלמידה Osterman , )

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help