sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:61

1995 ; Hartup , 1996 ; Martin & Dowson , 2009 ; Pianta , 1998 ; Roeser , Midgley & . ( Urdan , 1996 ; Ryan , 2001 נמצא כי בעיות רגשיות וחברתיות שונות קשורות לכישלון בתחום הלימודי , לקשיי למידה ולקשיי הסתגלות למסגרת בית הספר Collins & Nowicki , 2001 ; MacCann , Fogarty , Zeidner , ) . ( Roberts , 2011 כך למשל , מחקרי אורך של מאסטן וחובש Masten et al ., 2005 ; Obradovi ) ( et al ., 2010 עקבו אחר ילדים מגיל 7 במשך 31 שנים . המחקר מצא שלילדים בעלי בעיות התנהגות ( כגון חוסר קבלת משמעת וסמכות ) ונטיות לאלימות בילדות היו הישגים לימודיים נמוכים יותר בבית הספר ( גיל . ( 12–7 הישגים אלו ניבאו הפרעות רגשיות חמורות יותר ( כגון חרדה ודיכאון ) בגיל הבגרות הצעירה ( גיל . ( 30-20 כן נמצא כי גם אצל ילדים שאובחנו בגיל 15 כסובלים מחרדה או דיכאון היו הישגים אקדמיים נמוכים יותר במהלך הלימודים באוניברסיטה . ( Bardone , Moffitt , Caspi & Dickson , 1996 ) במחקר אחר נמצא שבעיות למידה וקושי של תלמידים להגיע להישגים ראויים בבית הספר מנבאים בעיות בבריאותם הנפשית , במיוחד רמות גבוהות של חרדה , חוסר אושר ודיכאון Schwartz , Gorman , Duong & Nakamoto , ) . ( 2008 הרמן וחובש ( Herman , Lambert , Ialongo & Ostrander , 2007 ) מצאו שקשיים לימודיים בכיתה אש קשורים בצורה משמעותית לסימפטומים של דיכאון בכיתה גש . לעומת זאת , נמצא כי הצלחה בלימודים במהלך שנות בית הספר היסודי עשויה להפחית את הסבירות שילד יחווה הפרעות רגשיות ( חרדה , דיכאון ) ונשירה מבית הספר במהלך גיל ההתבגרות Jessor , ) . ( Turbin & Costa , 1998 ; Patterson , Reid & Dishion , 1992 בניסיון לבחון לעומק אם שיפור במצב הרגשי חברתי של הילד יכול להשפיע לטובה על הישגיו בלימודים ערכו Durlak , Weissberg ., Dymnicki , Taylor & Schellinger ( 2011 ) מטא אנליזה של 312 תכניות התערבות לשיפור הרווחה הנפשית של ילדים בבית הספר . המטא אנליזה נערכה על 270 , 034 תלמידים , מגן חובה ועד בית הספר העל יסודי . נמצא כי בהשוואה לקבוצות ביקורת , משתתפי התכניות השונות הציגו שיפור משמעותי בכישורים חברתיים ורגשיים וכן בעמדות ובתחושות שלהם כלפי העצמי וכלפי האחרים . בנוסף לכך נמצא כי בהשוואה לקבוצות ביקורת , משתתפי התכניות השונות הציגו בהישגיהם בלימודים שיפור שהיה קשור גם בשיפור ברווחה הנפשית ובתפקודם הרגשי חברתי . מעבר לכך נמצא כי ההשפעות של התכניות לקידום רווחה נפשית על ההישגים הלימודיים היו משמעותיות בכל שלבי החינוך . ( Durlak et al ., 2011 ) רגשות חיוביים כגון אושר או הנאה מקדמים מאמץ ומגבירים התמדה ומעורבות בלמידה . ( Krapp , Hidi & Renninger , 1992 ) נמצא כי מצב רוח חיובי מעלה את יכולת הריכוז ואת החשיבה היצירתית ומסייע בתפקודים קוגניטיביים מורכבים Bryan , Mathur & Sullivan , ) . ( 1996 ; Izard et al ., 2001 מחקר אורך שנערך בארצות הברית בחן את תפקיד הרגשות החיוביים בבית הספר בקרב 392 תלמידים בכיתות זש עד יש . המחקר מצא שילדים שחווים רגשות חיוביים באופן תדיר יותר היו מעורבים יותר בתהליך הלמידה ( השקיעו יותר זמן ומאמץ בלמידה של חומר חדש , היו פעילים יותר בכיתה , היו סקרנים יותר ושאלו יותר שאלות הנוגעות

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help