sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:60

בנוסף להשפעה של מבנה האישיות והמשפחה על התנהגותו של הילד , נמצא שגם לבית הספר יש השפעה לא מבוטלת על הרווחה הנפשית . מאפיינים כגון מערך היחסים הבינאישיים של הילד עם קבוצת השווים ועם צוות בית הספר , האקלים הבית ספרי ומטלות הלימודים משליכים על מצבו הרגשי , ההתנהגותי והקוגניטיבי של הילד Eder , 1995 ; Hofman , Hofman &) . ( Guldemond , 1999 ; Samdal , Wold & Bronis , 1999 לאור האמור , ברור כי ילדים מגיעים למסגרות החינוך עם מטען רגשי חברתי ייחודי , וברור גם שמטען זה ממשיך להתעצב ולהשתנות בבית הספר . חוויית לימוד חיובית עשויה לקדם את רווחתו הנפשית של הילד , ותפקודו הרגשי חברתי בבית הספר יכול להשליך על הישגיו הלימודיים ועל תפישתו את חוויית הלימוד . נדון להלן בהיבטים שונים המגדירים את הזיקות ההדדיות בין מצב רגשי חברתי לבין הישגים בלימודים . היבטים של רווחה נפשית בבית הספר רווחה נפשית בבית הספר מוגדרת על בסיס פרמטרים שונים : עד כמה התלמיד מרגיש טוב בבית הספר , אוהב את בית הספר , שבע רצון מהיבטים שונים בו ( מורים , קבוצת השווים , אקלים , ( חש ביטחון והגנה , היעדר פחד ואין לו בעיות פסיכולוגיות הקשורות בבית הספר Belfi et al ., ) . ( 2012 ; Eder , 1995 ; Hofman et al ., 1999 ; Samdal , Wold & Bronis , 1999 התנהגויות מורה התומכות באוטונומיה , בתחושת מסוגלות ובצורך בקשר מקדמות מוטיבציה פנימית ללמידה , רגשות חיוביים , הישגים והשקעה בלימודים ( זיידנר , ; 2010 קפלן ועשור , . ( 2004 באופן כללי , רווחה נפשית רגשית היא בעלת השפעה על הישגים חינוכיים ( Sznitman et al ., 2011 ) ונמצא כי היא קשורה להיבטים חיוביים של מוטיבציה אקדמית . ( Wentzel , 1997 ) עוד נמצא כי ההשפעה המשמעותית ביותר על הישגים בלימודים קשורה דווקא למוטיבציה של התלמיד . ( Wang , Haertel & Walberg , 1993 ) מוטיבציה זו מוגדרת כמערך של אמונות ( כגון ציפיות למסוגלות עצמית , ביטחון ביכולת לקדם מטרות או ספקות לגבי יכולת עצמית , ייחוס כישלונות לחוסר יכולת ) ורגשות ( כגון תחושת מסוגלות , שמחה בתהליך הלימוד או שעמום , פחד מכישלון ותחושת חוסר אונים ) – המשפיעים על ההתנהגות ומכוונים אותה Wentzel , ) . ( 1999 ; Green , Martin & Marsh , 2007 ; Martin , 2008 מודלים מוטיבציוניים שונים מדגישים אמונות ורגשות ספציפיים שנמצא כי הם מקדמים או מעכבים הישגים . עם אלה נמנים אמונה במסוגלות עצמית , ייחוסים פנימיים להצלחה , מוטיבציה פנימית הנתמכת על ידי שמחה בתהליך הלמידה , הזדהות עם החומר הנלמד וקביעת מטרות לקידום הישגים והצלחות במקום מטרות למניעת כישלונות Eccles , Wigfield & Schiefele , 1998 ; Graham & Weiner , ) . ( 1996 ; Pintrich & Schunk , 2002 כן נמצא כי היבטים שונים ביחסים בינאישיים תומכים , חמים ומטפחים מצדם של אחרים משמעותיים בחיי התלמידים , כגון קבוצת השווים או מורים , תורמים לקידום המוטיבציה האקדמית של התלמידים , מעורבותם בלמידה והישגיהם Ainley , )

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help