sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:57

שונות ולקידום ילדים בהתאם לסגנונם וכישוריהם בבית ובמסגרות החינוך . אל לנו להתייחס לשלב זה כאל שלב של ״המתנה״ ולהתחיל את הפעילות לקידום הילדים וטיפוחם רק בבית הספר , מכיוון שהתפתחות הילדים פשוט אינה ממתינה לבית הספר . המלצות מן האמור בפרק נובעות מספר המלצות המובאות להלן : . 1 בשל הרצף בהתפתחות הרגשית חברתית והאקדמית של ילדים , בשל הקשרים שבין תחומי ההתפתחות השונים והיכולת להשפיע על כיוון ההתפתחות באמצעות התערבות מוקדמת , חשוב לאבחן את השונויות בין הילדים כבר בגיל הרך . איחור בהערכת השונות ובמתן מענה הולם עלול לגרור החמרה במצב הילדים . . 2 המשפחה ומערכת החינוך יכולות לקדם הסתגלות יעילה והישגים מיטביים כבר מגיל צעיר באמצעות יצירת סביבה ואווירה מתאימות ומתן תיווך ההולם את מאפייני הילדים . לשם כך חשוב לתת בידי הגננות כלים שיאפשרו להן ללמוד על המאפיינים הייחודיים של הילדים בהיבטים החברתיים , הרגשיים והאקדמיים . חשוב לתת להן הדרכה מקצועית רציפה שבמסגרתה הן תבחנה בעקביות את המאפיינים האישיים של הילדים ותלמדנה מגוון התנהגויות שמתאימות לקידום הילדים . במקביל צריכים הורי הילדים לקבל הדרכה הנוגעת לדרכי מענה התואמות את מאפייני הילדים בבית בחיי היום יום . . 3 הבחנה בשונות מחייבת התייחסות הולמת המתואמת בין הגן לבין ההורים . לדוגמה , לילדים בעלי שליטה עצמית נמוכה חשוב מאוד להציב גבולות ברורים בבית ובגן . לשם כך יש לעבות את התקשורת ושיתוף הפעולה שבין הבית לגן . ראוי לדאוג שתהיינה יועצות חינוכיות לגיל הרך בכל המסגרות החינוכיות בהיקף שעות שיאפשר להן להדריך בעקביות את ההורים ולסייע לגננות להיות בקשר עם ההורים . בדרך זו ילדים יקבלו באופן עקבי מענה לצרכים הייחודיים שלהם , בגן ובבית . . 4 חשוב להמשיך לטפח ולקדם את היכולות האקדמיות של ילדים מרמות הישגים שונות . גננות צריכות להכיר היטב את מאפייני הילדים בגן ולהתאים להם מסגרות למידה ופעילות . יש להקדיש זמן בגנים ללמידה עצמאית , למידה בהדרכה אישית עם הגננת ולמידה בקבוצות ובמליאה . מומלץ לשלב בין מסגרות ההוראה השונות בהתאם לצורכי הלמידה ולמאפייני הילדים . גננות צריכות ללמוד כיצד לתווך את הפעילות ביעילות לילדים בגן 9 באגף לחינוך קדם יסודי במשרד החינוך פותח כלי לסייע לגננות להתבונן בילדים במהלך פעילותם בגן ( שמבטיםש , גולדהירש , וגנר ווינוקור , . ( 2002 10 להרחבה בנושא זה רש : גרינבאום , זש ופריד , דש ( עורכים . ( שקשרי משפחה-מסגרת חינוך בגיל הרך ( גן-גש : ( תמונת מצב והמלצות הוועדה לנושא קשרי משפחה-מסגרת חינוך בגיל הרך ( גן-גש ) וזיקתם להתפתחות הילד והצלחתו במערכת החינוךש . האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים , ירושלים : תשע״א .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help