sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:55

החוקרים מצאו שבפינלנד יותר ילדים מאותרים ומקבלים תמיכה בגיל הרך ( בגן ובכיתות הנמוכות ) ואילו בנורווגיה יותר ילדים מקבלים תמיכה של חינוך מיוחד בכיתות הגבוהות . החוקרים טוענים שהאיתור בגיל הצעיר בפינלנד ומתן מענה בהתאם מסייעים לילדים להשלים פערים . להערכתם , איתור מוקדם של ילדים בעלי צרכים מיוחדים בפינלנד וטיפול מוקדם בילדים קשורים להישגים הטובים של תלמידים מפינלנד במבחני פיזה . ברנט ( Barnett , 2011 ) מתייחס לשאלה הנוגעת ליציבות התרומה של תכניות התערבות בגיל הרך ולמגוון תחומי ההתפתחות והתפקוד שתכניות אלו תורמות להם . ברנט מסכם סקירת ספרות ומטא אנליזה שנעשתה בארצות הברית ובחנה את יעילותן של תכניות התערבות רבות בגיל הרך לאורך שנים . הוא מסכם את הסקירה באמירה שלתכניות התערבות בגיל הרך יש השפעה משמעותית , קצרת טווח וגם ארוכת טווח , על התפתחות קוגניטיבית , התפתחות רגשית חברתית , התקדמות בבית הספר , התנהגות אנטי חברתית ופשע . הוא מציין שההשפעות לטווח הארוך יכולות להיות קטנות מאלה שלטווח הקצר , אך הן בהחלט משמעותיות ובעלות ערך רב ליחיד ולחברה . לסיכום , קיימות תכניות התערבות המיועדות לקדם היבטים שונים בהתפתחותם של ילדים צעירים ממיצב נמוך . חלק מהתכניות מתמקדות בפן האקדמי או החברתי רגשי , ויש גם תכניות שמשלבות בין השניים ושואפות לקדם את ההתפתחות הכללית של הילדים . מחקרים המלווים תכניות אלה מעריכים בדרך כלל את יעילות התכנית עם סיומה , והערכות אלו מצביעות על התקדמות בהישגי הילדים . מחקרים הבוחנים את תרומתן של תכניות התערבות בגיל הרך במיצב נמוך להתפתחותם המאוחרת יותר של הילדים מחזקים את החשיבות שיש לאופי ההשקעה בילדים להתפתחותם , ומצביעים על חשיבותה של עבודה אינטנסיבית ויציבה עם הילדים כבר מגיל צעיר . מחקרי האורך מבהירים את הצורך להתבונן , מעבר להישגים האקדמיים , במגוון מאפייני הסתגלות של הילדים כמדדים להצלחת התכנית . מעבר לתכנים חשוב לבחון כיצד עובדים עם הילדים ואיך אפשר להגיע אל רוב הילדים ולקדמם בעקביות . האם ניתן ליישם הוראה מותאמת אישית ? האם יש דרך לדאוג לכך שהגננת תכיר בשונויות בין הילדים , תשקיע בכל ילד זמן מתאים לפי צרכיו , בעבודה אישית או בקבוצה , וגם תשאיר לו מספיק פנאי לחקור בעצמו את התכנים הנלמדים ? נראה שנושא זה הוא עדיין אתגר גדול לחוקרים ואנשי חינוך . גישה חדשה להתייחסות לשונות ולהתאמת ההוראה בתחום השפה והאוריינות לילדים בגיל הרך מנסה לחשב באמצעות תוכנת מחשב את כמות הזמן שבו על הגננת לפעול עם הילד באופן אישי , את הזמן שעליה להשקיע בפעילות קבוצתית עם הילד ואת הזמן שיש לתת לו לשחק בגן באופן עצמאי . במחקר ראשוני בחנו קונור , מוריסון וסלומינסקי Connor , Morrison & Slominski , ) ( 2006 באמצעות תצפיות את השפעתה של פעילות במליאת הגן ובקבוצות קטנות על הישגים בשפה ובניצני אוריינות של ילדים בני . 6-3 הם מצאו שפעילות בתחום השפה ( קריאת ספר

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help