sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:48

שאינם קשובים כלל למתרחש ולומדים פחות את מה שהגננת מלמדת . בעיה זו מצטמצמת בעת פעילות בקבוצה קטנה , השכיחה יחסית בגנים . לעתים הקבוצות מתארגנות באקראי והגננת פונה לילדים הזמינים באותו רגע ולעתים הקבוצות מאורגנות מבעוד מועד על בסיס שיקול הדעת . לעתים קרובות , השיקול להשמה בקבוצות הוא רמת הישגי הילדים בתחום השפה , האוריינות או המתמטיקה . ( Catsambis , Mulkey , Buttaro , Steelman & Koch , 2012 ) בקבוצות אלו הגננות יכולות לתכנן פעילות בתחום הנלמד ברמה שמתאימה לקבוצה . חוקרים מתלבטים לגבי יעילות הפעילות בקבוצות קטנות המותאמות לרמת הילדים כבר מהגיל הרך . עיקר השאלה נסבה על חלוקת הקבוצות ועל יעילותן בקידום הילדים בעלי ההישגים הנמוכים יותר . פעילות בקבוצה הומוגנית אידאלית לילדים בעלי הישגים ממוצעים Hong , ) . ( Corter , Hong & Pelletier , 2012 הדעות חלוקות לגבי ילדים ברמה הגבוהה יותר . יש עדויות לכך שבקבוצה עם ילדים הדומים ברמתם לבעלי ההישגים הגבוהים הגננות מאתגרות את בעלי ההישגים ומקדמות אותם לרמת פעילות גבוהה ( לדוגמה , . ( Gadzikowski , 2013 מנגד יש מחקרים המצביעים על כך שפעילות בקבוצות הומוגניות לא משפיעה במיוחד על ילדים שהישגיהם גבוהים . כלומר , הישגיהם במצב זה אינם שונים מהישגיהם בקבוצה הטרוגנית . ( Hong , et al ., 2012 ) חוקרים שבוחנים את הרווח שפעילות בקבוצות הומוגניות צופנת לילדי גן בעלי הישגים נמוכים יותר חוששים שילדים אלו מקופחים כתוצאה מהפעילות בקבוצות . טך ופרקש Tach &) ( Farkas , 2006 בחנו את משמעות ההשמה בקבוצות לרכישת קריאה על פי הישגים של ילדים בגן חובה ובכיתה אש בארצות הברית . הם מצאו שפעילות בקבוצות קטנות על פי רמת הישגים קשורה מאוד למוצא אתני של הילדים ולרקע החברתי כלכלי שלהם . השמה בקבוצה ״גבוהה״ מעודדת את הילדים להתאמץ ולהתקדם וקשורה להישגים התנהגותיים ולימודיים גבוהים . לעומת זאת , אצל הילדים בקבוצה ה״נמוכה״ ניכרים הישגים נמוכים . נראה שהגננות מאתגרות פחות את הילדים בעלי ההישגים הנמוכים . הן ״מוותרות להם״ וכך מנציחות את הישגיהם הנמוכים . החוקרים טוענים שבפועל , השמה בקבוצות על פי הישגים בגיל צעיר מרחיבה פערים . הם הראו במחקרם שההשמה בקבוצה בהתאם להישגים בגן ניבאה את ההישגים המאוחרים יותר , מעבר לרמת ההישגים של הילדים בגן . כאמור , חוקרים שמתנגדים לחלוקה של ילדים לפעילות בקבוצות הומוגניות טוענים שההשמה בקבוצות על פי הישגים כבר מגיל צעיר מנציחה הבדלים שנובעים מגורמים כמו מיצב , התנהגות , ומגדר Condron , 2008 ; Lleras & Rangel , ) . ( 2009 צשאנג , סינג ופיילר ( Chang , Singh & Filer , 2009 ) מדגימים את ההטיה של ההשמה בקבוצות על פי הישגים . הם עקבו אחר משמעות חלוקתם של ילדי מהגרים בתוך כיתות הגן לקבוצות על פי כישורים במתמטיקה מגן חובה ועד כיתה הש . החוקרים מצאו שלפעילות בקבוצות בגן בהתאם להישגים הייתה השפעה שלילית על הישגיהם של ילדי המהגרים בבית הספר . החלוקה לקבוצות העצימה למעשה את קשייהם כילדי מהגרים . מעבר להשמה בקבוצות חשוב להתייחס לתכיפות הפעילות עם הילדים . הונג וחובש ( Hong , et al ., 2012 ) בחנו כמה משפיעות תכיפות הפעילות האוריינית ומשכה על הישגי האוריינות והרגלי הלמידה של ילדי

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help