sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:47

בתחום החשבון , תיווך עשיר יותר בפן האקדמי והרגשי כולל התלהבות מצד המבוגרים לקראת הפעילות , יצירת אווירה נעימה , עירוב הילד בפעילות תוך שמעניקים לו תחושת מסוגלות , העשרה והרחבה בתחום הדעת . תיווך עשיר הכולל מאפיינים אלו מנבא הישגים גבוהים של ילדים ומוטיבציה לפעול בתחומים האקדמיים האלה . קשרים בין מדדים רגשיים חברתיים למדדים אקדמיים בגיל הרך כפי שצוין בפרק ששונויות רגשיות חברתיות , השלכותיהן וזיקתן להישגים בלימודיםש יש עדויות לקשרים בין ההיבטים הרגשיים לבין ההיבטים האקדמיים גם בגן , ויש מחקרים המראים כיצד שונות רגשית מנבאת הישגים בלימודים . מידת השליטה והוויסות הרגשי של ילדים למשל קשורה להישגיהם בלימודים בגן . הגננות העריכו ילדים בעלי יכולת גבוהה יותר של שליטה עצמית כילדים פעילים ויוצרים , כבעלי הישגים גבוהים בתחום ניצני האוריינות והמתמטיקה – יותר מילדים המתקשים בוויסות רגשי . מעניין ללמוד שרמת הוויסות הרגשי של הילדים ואיכות יחסיהם עם הגננת ניבאו את הישגיהם בגן מעבר לרמת האנטליגנציה ( IQ ) שלהם Graziano , ) . ( Reavis , Kene & Calkins , 2007 שונות בהיבטים רגשיים בין ילדים בגן מנבאת גם את הישגיהם בבית הספר . שליטה עצמית קשורה במידה רבה לקשב של ילדי גן . אכן , טרנטקוסטה ואיזרד ( Trentacosta & Izard , 2007 ) מצאו שמידת הקשב של הילדים בגן ( ריכוז במשימה בעת ביצועה ) משמשת גורם מתווך בקשר שבין ויסות רגשי של ילדים בגן לבין הדיווח של מורים על הישגיהם בכיתה אש . כלומר , ייתכן שעצם הקשב מנבא את ההישגים , וקושי בוויסות קשב בגן קשור עם קושי בוויסות רגשות . החוויות הרגשיות של ילדים בגן ורמת המוטיבציה שלהם להשתתף בפעילויות בגן קשורות להישגיהם בקריאה בכיתה אש Lepola , Poskiparta , ) . ( Laakkonen & Niemi , 2005 גם מעורבותם של ילדים בפעילות והתנהגותם החברתית בגן מנבאות הישגים מאוחרים יותר . לדוגמה , מידת מקובלותם של ילדים על חבריהם בתחילת שנת הלימודים בגן מנבאת את השתתפותם בפעילות בגן , וזו מנבאת את הישגיהם בקריאה , כתיבה וחשבון בסוף כיתה אש . ( Bossaert , Doumen , Buyse & Verschueren , 2011 ) מעקב אחר ילדים מגן חובה עד כיתה חש הראה שככל שילדים מרגישים נוח יותר בגן , מחבבים את המסגרת ומשתתפים בפעילויות , כך הישגיהם בבית הספר גבוהים יותר . ( Ladd & Dinella , 2009 ) לסיכום , כבר בגן הפן החברתי רגשי והפן האקדמי שלובים זה בזה . ערנות הגננות למאפייני הילדים בתחומים החברתיים והלימודיים ולשונויות ביניהם עשויה לסייע להן לארגן את הגן , את הפעילויות ואת תגובותיהן והתנהגותן כלפי הילדים בדרך שתקדם את מרב הילדים . פעילות בקבוצות בגיל הרך : קבוצות הומוגניות או הטרוגניות יש במחקר עדויות לכך שהתייחסות כללית אל הילדים והוראה במסגרת הקבוצה השלמה יעילות פחות בגיל הרך . נתונים ממחקרי תצפית מראים כי בזמן פעילות בקבוצה השלמה יש ילדים

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help