sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:40

חינם לבני שלוש עד ארבע בחינוך הציבורי . החוק החדש העלה את מספר הילדים המתחנכים במסגרות ציבוריות כבר מגיל שלוש . על פי נתוני משרד החינוך בין השנים 2005-2004 לבין השנים 2013-2012 חל גידול של 27 % במספר הילדים המתחנכים בגנים הציבוריים . בשנת הלימודים תשע״ג עמד מספרם על 420 , 000 ( משרד החינוך , אוגוסט . ( 2013 שונויות רגשיות וחברתיות על מנת להבין את השפעתן של שונויות מהינקות על הסתגלות לחברה ועל הישגיהם של ילדים וכדי להמליץ על דרכי חינוך יעילות המכבדות שונויות אלה , יש להתבונן במאפיינים רגשיים חברתיים המאובחנים בגיל צעיר וקשורים להסתגלות יעילה . בפרק זה התמקדנו בשונות בוויסות עצמי ובביטוי עצמי . כפי שנראה , קושי ביכולת לוויסות עצמי בא לידי ביטוי במוחצנות והתנגדות , ואילו קושי בביטוי עצמי בא לידי ביטוי בביישנות והתכנסות . שונות בשליטה עצמית ילדים צעירים שונים זה מזה ברמת השליטה העצמית שלהם , הכוללת ויסות של התנהגות , ויסות של חשיבה ווויסות רגשות . יש עדויות לקשר בין יכולת שליטה עצמית של ילדי גן לבין התנהגותם בחברה . כך למשל מצאו רוטנברג , מיכאליק , אייזנברג ובטס Rotenberg , ) ( Michalik , Eisenberg & Betts , 2008 קשר בין יכולת השליטה העצמית לבין המידה שבה ילדי גן היו נאמנים לחבריהם , מילאו את הבטחותיהם ושמרו סוד . יש גם עדויות לרצף בין התנהגויות של שליטה עצמית בילדות המוקדמת לבין התנהגות חברתית מסתגלת , השתלבות במסגרות חינוך והישגים אקדמיים מאוחרים יותר . אצל ילדים שניכרה בהם רמה גבוהה יותר של שליטה עצמית בגילים שנתיים עד ארבע הייתה רמה גבוהה יותר של מוסר בגיל חמש והיו פחות בעיות התנהגות בבית הספר בגיל שש . ( Kochanska & Knaack , 2003 ) בדומה לכך , היכולת להתאפק ולדחות סיפוקים בגיל ארבע מנבאת יכולת לשלוט במחשבה ובהתנהגות עשר שנים מאוחר יותר . ( Eigsti , et al ., 2006 ) היכולת לעכב תגובות ספונטניות ולהגיב בדרך מתאימה מנבאת התפתחות מסתגלת . ( Eisenberg , 2005 ) וילובי , קופרשמיט , ווגלר לי בריאנט וחובש Willoughby , Kupersmidt , ) ( Voegler-Lee & Bryant et al . 2011 חקרו היבטים של ויסות עצמי אצל ילדים בני שלוש עד חמש ובחנו כיצד הם קשורים להתפתחות האקדמית והחברתית שלהם . הם בחנו את יכולתם של הילדים לעכב התנהגות במצבים מגרים ( למשל מצב שבו צריך להתאפק לא לקחת סוכריה ) ואת יכולתם לעכב התנהגות במצבים שבהם הילד נדרש להאט את צעדיו או לתופף פעמיים 6 מערכת החינוך בשנת הלימודים תשע״ג , משרד החינוך – המינהל לכלכלה ותקציבים , ירושלים : אוגוסט . 2013 http : // cms . education . gov . il / EducationCMS / Units / Owl / Hebrew / UvdotNetunim / netunim / Stat . htm ( אוחזר בתאריך . ( 9 . 1 . 2014

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help