sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:16

שונויות שאינן נידונות במסמך מספר השונויות בין תלמידים הוא כמספר התלמידים . כפי שכבר נכתב לעיל , לכל תלמיד מאפיינים אישיים שונים , ואלה באים לידי ביטוי שונה בסביבות חיים שונות . לכן אין תימה שהוועדה לא הקיפה בדיוניה את כל הנושאים האפשריים הנגזרים מנושא זה . יחד עם זאת , יש תחומים מרכזיים המבטאים שונויות בין תלמידים ולא נכנסו למסמך , מסיבות שיוצגו להלן . חשוב להדגיש , העובדה שנושאים אלו לא כלולים במסמך אינה מעידה על כך שחברי הוועדה לא ייחסו להם חשיבות . במידה רבה מאוד המצב הוא הפוך : כובד משקלם ורוחב יריעתם הוא שהכריע את הכף נגד הכללתם במסמך זה . כך , מסמך זה אינו עוסק כלל בחינוך המיוחד . השונות בתוך אוכלוסייה זו היא עצומה , והוועדה חשה שלא תוכל , במסגרת משאבי הזמן והידע העומדים לרשותה , להתייחס בצורה מעמיקה גם לתחום זה וגם לשונויות בין התלמידים במסלולי החינוך הרגיל . המסמך מתייחס מעט ובצורה לא שיטתית לילדים בעלי צרכים מיוחדים המשולבים במסגרות החינוך הרגיל . בקצה השני של רצף הצרכים המיוחדים , ההתייחסות לילדים מחוננים מופיעה בהקשרים ספציפיים בפרקים שונים , אך לא מוקדש לאוכלוסייה זו פרק נפרד . החברה הערבית מוזכרת במקומות שונים במסמך , אך הוועדה לא דנה בשונות הרבה הקיימת בתוכה . ציבור גדול נוסף שאינו כלול במסמך זה הוא הציבור החרדי . הסיבה העיקרית לאי הכללתו היא היעדר מחקר שממנו ניתן ללמוד באופן מעמיק על ארגון הלימודים בחברה זו . סוגיה נוספת שהוועדה החליטה לא לדון בה היא סוגיית המגדר . אמנם , שלא כמו במקרה של החרדים , קיימת ספרות מקצועית העוסקת בנושא זה , אך הוועדה חשה שלא תוכל להתייחס אליו בצורה מעמיקה בשל התפרסותו על פני כל הרצף הגילי וביטויו הייחודי בתחומי הדעת השונים . לבסוף , נושא רחב נוסף שאינו מקבל ביטוי במסמך הוא החינוך המקצועי והטכנולוגי כמענה אפשרי לשונויות בין תלמידים . השאלה החשובה העולה בהקשר זה היא האם יש להבטיח חינוך טכנולוגי ומקצועי נרחב כערוץ חלופי ליצירת תחושת מסוגלות והצלחה בקרב תלמידים המתקשים בחינוך העיוני ? כאמור , בשל חשיבותו העצומה והיקפו הנרחב של הנושא החליטה הוועדה שלא לעסוק בו במסמך זה . הוועדה סבורה כי לבחינה לעומק של היבטים שונים של סוגיה זו נדרשת ועדה ייעודית . 3 היזמה למחקר יישומי בחינוך ערכה בנובמבר 2005 יום עיון בנושא שאתגור החמישון העליון ( 20 % ) של התלמידים בבתי הספרש . חומרי הרקע ליום העיון ומצגות שהוצגו בו מופיעים באתר היזמה , בלשונית שחדשות ואירועיםש .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help