sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

התייחסות מערכתית גם מצד משרד החינוך . הפרק העוסק בשונות ברקע המשפחתי ובמיצב החברתי כלכלי דן בסוגיות שהעלה ברלינר . לבסוף , פגישה מכוננת שלישית נערכה בנימה אישית הרבה יותר עם בוגר הכיתה הניסיונית שהפעיל פרופש פרנקנשטיין בבית הספר התיכון שליד האוניברסיטה בירושלים בשנות השבעים . מטרת הפרויקט הייתה ״שיקום חשיבה חבולה״ , קרי , תיקון טעויות של חשיבה מוטת רגשות ואסוציאציות . מהסיפור האישי שלו למדו חברי הוועדה על הצלקות הרגשיות שהותירה חוויית היותו תלמיד מאותר ומתויג כ״טעון טיפוח״ הלומד בכיתה ששונה כמעט בכל מאפייניה משאר הכיתות בשכבה . הבוגר הזה אינו חולק על ההישגים הלימודיים שאליהם הגיעו הוא וחבריו לכיתה ואף זוכר לטובה את צוות ההוראה שלדבריו השקיע בו ובחבריו מעל ומעבר . יצוין גם כי יש בוגרים אחרים מאותה כיתה שאינם מרגישים כמוהו . למרות זאת הוא טוען כי המחיר הרגשי והחברתי שהלימודים בכיתה זו גבו ממנו מעמידים בסימן בשאלה את ערכו של ההישג האקדמי . המפגש הזה הציף את חשיבות הפן הרגשי חברתי הכרוך בחלוקת תלמידים לקבוצות , הקבצות והסללות , והשפיע מאוד על עיצוב המסמך כולו , במיוחד על הפרק העוסק בשונויות רגשיות חברתיות וזיקתן להישגים בלימודים . סקירות מדעיות לצורך מיפוי ובנייה של תשתית המחקר שעליה מבוסס המסמך הזמינה הוועדה ארבע סקירות מדעיות . הסקירות סייעו באיתור מחקרים ותכניות התערבות המופעלות בארץ ובמדינות שונות בעולם ובהתוודעות למדיניות של משרדי חינוך אחרים בנושא הטיפול בשונויות . אלה כותרות הסקירות ושמות מחבריהן : . 1 מה ידוע על מודלים חינוכיים מיטביים להתמודדות מערכתית או מקומית עם שונות תלמידים ? מאת יהודית דורי וזהבית כהן . . 2 איזה מענה מציעות מערכות חינוך במדינות נבחרות לאתגר השונות בין תלמידים ? מאת לילך גרינפלד יונה . . 3 ביחד או לחוד ? גישות סותרות , שונות או פשוט משלימות ? מאת ליאורה לינצשבסקי . . 4 הקשר בין מצב רגשי חברתי ובין הישגים לימודיים של תלמידי בית ספר , מאת דפנה הדר פקר . תקצירי הסקירות מופיעים בנספח בש של מסמך זה . הסקירות במלואן נגישות לציבור הרחב באתר היזמה למחקר יישומי בחינוך , בלשונית שחומרי רקעש . יום עיון חודשים אחדים אחרי שהחלה את עבודתה קיימה הוועדה לציבור הרחב יום עיון שכותרתו שהתמודדות עם שונויות בין תלמידים במערכת החינוך בישראלש . יום העיון הפגיש בין אנשי

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help