sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:4

להכשרת מורים בישראל . נדרשת העשרה של תכניות אלו במטרה ליצור ולטפח הבנה מעמיקה של מבנים ותהליכים חברתיים . העשרה זו חשובה גם במהלך הפיתוח המקצועי המתמשך של עובדי ההוראה ( רש פרק . ( 6 המלצות במסמך זה מובאים שני סוגים של המלצות : א ) המלצות כלליות המסכמות את רוח המסמך בכללותו ומובאות להלן ב ) המלצות פרטניות לכל אחד מהנושאים הנדונים בפרקים השונים . קריאת ההמלצות בלבד , ללא ביסוסן כפי שהוא מובא במסמך , אינה משקפת את עבודתה של הוועדה . א . ערכים ומחקר כבסיס להחלטות על מדיניות חינוכית : מומלץ לבסס החלטות מהותיות הן על שיקולים ערכיים והן על ממצאי מחקר . ממצאי מחקר עשויים להיות מאירים ומועילים , אך חשוב לזכור כי גם ביניהם יש לא מעט התנגשויות וסתירות בהיותם תלויי הקשר ונתונים להשפעה אפשרית , מפורשת או מרומזת , של השקפות העולם של עורכיהם . ב . שונות מול שונויות : הממדים שבהם ילדים ובני נוער נבדלים זה מזה הם רבים ומורכבים . בהתמודדות עם מורכבות זו יש להתייחס אל מגוון השונויות הרבות כאל משאב וכאל הזדמנות לפיתוח אישי , לאזרחות טובה ולפיתוח החברה בכללותה . ג . גישה הוליסטית ו״עוטפת״ : מומלץ כי ההתייחסות של המוסד החינוכי לשונויות בין תלמידים תהיה הוליסטית . במסגרת בית הספר מומלץ כי כל הצוות ( המנהל , היועצים המורים ואנשי המנהלה ) בשיתוף פעולה עם מסגרות חוץ בית ספריות ( כגון מתנ״סים , תנועות נוער , משפחות התלמידים ) יהיו מעורבים ב״עטיפת״ התלמידים וביצירת מסגרת קוהרנטית התומכת בלמידה , ברווחה הנפשית ובאווירה חברתית חיובית שבה מתקיימים יחסי אמון הדדיים ( הוכחות קיום לגישה זו מתוארות במסמך . ( ד . יחסי הזיקה בין מערכת החינוך לבין סוגיות חברתיות כלכליות : מערכת החינוך אינה יכולה להתמודד לבדה עם הבעיות הנוצרות בחברה כתוצאה מהבדלים חברתיים כלכליים ואתניים תרבותיים . יחד עם זאת , מערכת החינוך חייבת להיות מודעת להשפעה המכרעת של היבטים אלו על החינוך , ועליה להימנע מאימוץ עקרונות , תכניות או גישות שעלולים להנציח את הפערים הרחבים שכבר קיימים בין קבוצות תלמידים . כל האמור לעיל חשוב במיוחד בגילים הצעירים . ה . הגיל הרך : המרכיבים הרגשיים , החברתיים והאקדמיים מתעצבים בגיל הרך ומשפיעים על התלמיד לאורך כל חייו . לכן יש לברך על ההחלטה להעניק חינוך חובה חינם מגיל שלוש . עם זאת יש לחזק החלטה זו באמצעות הפעלתו של מנגנון של תמיכה בגננות , שיסייע להן לעמוד באתגרים הרבים הכרוכים ביישומה ( כמתואר במסמך , ( על ידי השתלמויות ועל ידי

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help