sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:א

ואני רוצה , שנערי ונערותי שלי יתאמצו לעשות טוב ולהתחנך חינוך אצילי . כיצד הילדים נראים למראית עין – אין זה מעניני . אותי אין לרמות בגינונים נאים ולא בגינונים שאינם נאים . אני מעוניינת בצפון מאחורי כל הגינונים . בין שאחד מילדי הוא עשיר ובין שהוא עני , בין שהוא קתולי ובין פרוטסטנטי או יהודי , לבן או שחור או צהוב , מהיר תפישה , או אטי , גאוני או תם – אין זה מעלה ולא מוריד לגבי אני , אם יש בו רגש אנושי , אם בעל לב הוא , אם הוא אוהב אמת ושומר כבוד , אם הוא מכבד את הפחותים ממנו במעלה ואוהב את הנעלים ממנו . אם ילדי כתתי הם אנושיים , אין אני רוצה כל עיקר שיהיו שוים זה לזה בדרך היותם אנושיים . אם אינם מושחתים – לא איכפת לי כיצד הם נבדלים זה מזה . ברצוני שכל אחד מילדי יהיה כמו שהוא . אין אני רוצה שאתה , הומר , תהא דומה למישהו אחר , ובלבד שתגרום לי נחת רוח , או שתקל את עבודתי . עד מהרה הייתי נלאית למראה כיתה מלאה שגבירותש ושגשנטלמניםש גמורים . ברצוני שכל תלמידי יהיו בני אדם – כל אחד לחוד וכל אחד מיוחד , וכל אחד שנוסח בפני עצמוש , נעים ומלהיב , שונה ונבדל מכל השאר . מתוך : הקומדיה האנושית , ויליאם סרויאן . תרגום : יצחק עברי , הוצאת עם עובד . ( 1946 )

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help