sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website

  • מאגר ספרי העיון
    • ישראל (ארץ, מדינה ותרבות)ישראל (ארץ, מדינה ותרבות)
    • יהדותיהדות
    • היסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננוהיסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננו
    • מדעי הרוחמדעי הרוח
    • מדעי החברהמדעי החברה
      • סוציולוגיהסוציולוגיה
      • פסיכולוגיהפסיכולוגיה
      • חינוךחינוך
      • כלכלהכלכלה
      • מדע המדינהמדע המדינה
      • מנהל וניהולמנהל וניהול
      • תקשורתתקשורת
      • עבודה סוציאליתעבודה סוציאלית
      • ספורטספורט
      • אנתרופולוגיהאנתרופולוגיה
      • חברה וטכנולוגיהחברה וטכנולוגיה
    • משפטמשפט
    • מדעי הטבע ומדעים מדוייקיםמדעי הטבע ומדעים מדוייקים
    • כתבי עתכתבי עת
    • קורסים (או"פ)קורסים (או"פ)
מאגר ספרי העיון > מדעי החברה > חינוך
465 items were found
display by: list     cover
previous12345678910next
הסדרה לחקר החינוך / קבוצת שיח חינוכית - הזמנה להשתנות
מה נדרש כדי שקבוצה חינוכית תתמיד בעבודתה לאורך 15 שנה? מהן ה"אדוות" שמחוללים מפגשי הקבוצה בכל אחת מהמשתתפות בשדה המקצועי שלה? האם ניתן למצות "תיאוריית פעולה" מתוך פרקטיקה של קבוצה לומדת? מה תפקיד המנחה בקבוצה שוויונית? איך ייתכן שקבוצה שהמוטו המוביל שלה הוא "להיפגש ללא מטרה" הגיעה, בסופו של דבר, לכתיבת ספר? במשך 15 שנה, אחת לחודש, נאספנו מקצווי ארץ. נפגשנו בחדר קטן בקומת המרתף של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. בדרך כלל, נקודת הפתיחה לכל מפגש הייתה סיפור מקרה מהשטח שהביאה בתורה כל אחת מהמשתתפות. הפג... More info
Type: ספר עיון

להנחות עבודת מחקר מתקדמת : "אלומת אור המאירה את המסע"
By: חנה עזר
עבודת המחקר בתזה היא אבן דרך חשובה בתהליך הלמידה של הסטודנטים החוקרים, ולמנחה תפקיד מהותי בליווי המונחה בדרך המשלבת סמכות ותמיכה ומובילה להתפתחות זהותו של הסטודנט כחוקר וכאיש אקדמיה. להיות מנחה פירושו להיות מסוגל "לחצות את הכביש" עם הלומד, ובמילים אחרות – להתמקד בפדגוגיה של שחרור, במילותיו של פריירה.
הספר להנחות עבודת מחקר מתקדמת – ״אלומת אור המאירה את המסע״ פונה למנחות ולמנחים באקדמיה, בעיקר מנחים בתואר שני (תזות ועבודות גמר), ומציג בפניהם תפיסת הנחיה, כמו גם מבהיר מושגים מרכזיים להבנתה, למ...
More info
Type: ספר עיון

רסלינג - הסדרה לחקר החינוך / חינוך מבקש משמעות : בין פסיכואנליזה לחינוך
By: אתי חגי
ספרה של אתי חגי מציג תשתית רעיונית המציעה משמעות לעשייה חינוכית – כינון אדם כתכלית וכיסוד לקיומה של חברה, לקיומו של עולם. למעשה מדובר בפיתוח סובייקט שעצמיותו נוכחת באופן אותנטי, יוצר, ממומש ומסופק; סובייקט נראה ורואה "אחר", אשר בוחר בנטילת אחריות כעמדה אתית, תוך כדי כך שהוא חווה את עצמו כחלק מקיום רחב, כולל, הוליסטי. "אפיון זה של המעשה החינוכי", כך כותב פרופ' שלמה בק, פילוסוף חינוכי, "שונה מהתפיסה הרווחת שקושרת בין חינוך לידע, בין ידע לציונים, והוא מחייב הבהרה (למה בדיוק הכוונה) והצדקה (מדוע הו... More info
Type: ספר עיון

רסלינג - הסדרה לחקר החינוך / חינוך בעידן של אי־ודאות
התקופה הנוכחית מתאפיינת בשינויים חברתיים ופוליטיים מרחיקי לכת ובהתפתחויות טכנולוגיות המתרחשות בקצב מהיר. על רקע זה נשאלת השאלה: מהו השינוי המתבקש בתכניות ההכשרה להוראה כדי להכין כראוי את נשות ואנשי החינוך העתידיים למציאות המתהווה של שדה החינוך?הספר הנוכחי מציע לשלב את דרכי החשיבה, דפוסי הפעולה והכלים של חוקרים איכותניים על מנת להתמודד עם המורכבות ואי-הוודאות ששדה החינוך מזמן, כל זאת כנדבך נוסף ביחס לגישות המסורתיות המעודדות מורים לחקור את עבודתם. הכשרת מורי העתיד ברוח הפרקטיקות האיכותניות, בד ב... More info
Type: ספר עיון

מחקר מדיניות / תוכניות מדיניות בתחום החינוך האזרחי והחינוך לדמוקרטיה : מחקר משווה
By: תמי הופמן, מיטל ברון
כיצד מתעצבת מדיניות חינוך לדמוקרטיה במדינות בעולם? האם האתגרים שמדינות שונות מתמודדות עימם בהקשר זה דומים במהותם? והאם ניתן ללמוד ממדינות אחרות על צעדי מדיניות שנכון לאמץ, או לחלופין נכון דווקא להימנע מהם, כדי לקדם מדיניות חינוך לדמוקרטיה בת קיימא בישראל? מחקר זה עוסק בשאלות אלו ומסרטט את האפשרויות והאתגרים הטמונים בקידום חינוך אזרחי וחינוך לדמוקרטיה שאיתם מתמודדות חמש מדינות: נורווגיה, קנדה (מחוז אונטריו), גרמניה, ארצות הברית והונגריה. המחקר אינו מתמקד בהיבט אחד של המדיניות, אלא בוחן את הקשרים... More info
Type: ספר עיון

previous12345678910next
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help