sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website

  • מאגר ספרי העיון
    • ישראל (ארץ, מדינה ותרבות)ישראל (ארץ, מדינה ותרבות)
    • יהדותיהדות
    • היסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננוהיסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננו
    • מדעי הרוחמדעי הרוח
    • מדעי החברהמדעי החברה
      • סוציולוגיהסוציולוגיה
      • פסיכולוגיהפסיכולוגיה
      • חינוךחינוך
      • כלכלהכלכלה
      • מדע המדינהמדע המדינה
      • מנהל וניהולמנהל וניהול
      • תקשורתתקשורת
      • עבודה סוציאליתעבודה סוציאלית
      • ספורטספורט
      • אנתרופולוגיהאנתרופולוגיה
      • חברה וטכנולוגיהחברה וטכנולוגיה
    • משפטמשפט
    • מדעי הטבע ומדעים מדוייקיםמדעי הטבע ומדעים מדוייקים
    • כתבי עתכתבי עת
    • קורסים (או"פ)קורסים (או"פ)
מאגר ספרי העיון > מדעי החברה > חינוך
462 items were found
display by: list     cover
previous81828384858687888990next
הייתכן חינוך בעידן הפוסטמודרניזם?
By: צבי לביא
"עד לאחרונה המושג 'פוסטמודרניזם' לא חרג מתחומי האסתטיקה והיה בעיקר עניין כמעט אזוטרי, המיועד לחוג מצומצם של מומחים בתחומי האמנויות, הארכיטקטורה וביקורת ספרותית, כביטוי כללי של הסתייגות ממה שכונה 'מודרניזם' באמנויות השונות בסוף המאה ה-19 ובעשורים הראשונים של המאה ה-20. בשני העשורים האחרונים, במיוחד בשנות התשעים, העולם האינטלקטואלי המערבי מוצף דיון ער, לעיתים סוער, בנושאים המכונים פוסטמודרניסטיים. באוקטובר 1981 כתב העיתון הצרפתי לה מונד, בנוסח 'המניפסט הקומוניסטי', כי 'רוח רפאים מהלכת על אירופה, ... More info
Type: הגות

קריאה לחינוך
By: ס. יזהר
באורח מוזר למדי, האופן שבו מקפל ס. יזהר דגלים ומנפץ מוסכמות, יש בו כדי לנסוך ביטחון ואמון.
הכוח הבלתי-נלאה לחזור ולשאול שאלות במקום שהכול בוטחים בתשובותיהם, והיכולת להפוך שאלות אלה לטיפול דואג ומסור בכל נושאי ביקורתו - יש בהם כדי להפוך ספקנות - להתעניינות מסייעת ויצירתית. כך מטפל הפעם ס. יזהר בחינוך, בדרכיו ובמהותו.
"...מה מתקבל? מתקבל שמי שאומר 'חינוך' או אומר 'לחנך' אומר שניים: אומר תקוות-תכלת ואומר מציאות אפורה, ואומר עוד שהקשר בין השניים אין שום ביטחון מראש מה תהיה צורתו למעשה ואם יתק...
More info
Type: הגות

קץ החינוך : הגדרה מחודשת למטרות בית הספר
By: ניל פוסטמן
ניל פוסטמן מציע לנו עוד ספר חכם, רהוט ומעורר. הוא טוען בו שאם לא נספק לחינוך מטרה (end) יבוא הקץ (end) לחינוך. את המטרות מספקים לחינוך "נרטיבים" - סיפורים עתירי משמעות "המספקים הנחיה מוסרית, תחושת המשכיות, הסברים לגבי העבר, בהירות באשר להווה ותקווה לעתיד". הנרטיבים שעמדו בבסיסו של החינוך התרוקנו, טוען פוסטמן, ומציע במקומם חמישה נרטיבים חדשים. מחנכים בישראל יכולים ליישם את הנרטיבים האלה למציאות הישראלית, ויותר מכך - ליצור בהשראתם נרטיבים חדשים. More info
Type: ספר עיון

פיאז'ה בכיתה
מדריך מעולה ליישום התיאוריות של פיאז'ה בכיתה ולשימוש ישיר ומעשי - הן למורים והן למורי המורים. מכיל פרקים משל טובי התלמידים והמפרשים של פיאז'ה.
"במקום להצטמצם בהצגת מושגים כלליים מספקים הפרקים השונים פרטים על מצבים עובדתיים ונסיונות הוראה מעשיים בסביבת בית-הספר...המחברים מגלים הבנה עמוקה של התפקיד אותו ממלאות פעולות בהתפתחות האינטליגנציה והידע של הילדים..."
More info
Type: ספר עיון

ליקויי למידה ותיקונם
By: שלמה שרן, יעל שרן
קשיי למידה אצל הילד בגיל בית הספר נעוצים בתשלובת מגוונת של גורמים, החל ממצבים בהם מתערערת שלוותו הרגשית וכלה בקשיים הנולדים עקב פגם במבנה המנגנון הקוגניטיבי הדרוש לשם למידה תקינה.
ספר זה מתייחס, בראש ובראשונה, לקבוצת הילדים שקשיי למידתם נוצרו כתוצאה משיבושים או מיגבלות בתיפקודים הפסיכולוגיים החיוניים לרכישת מיומנויות ההסתגלות היסודיות.
הספר מציג דרכים רבות לזיהוי הילד בעל ליקויי למידה ולהבנת בעיותיו תוך הבלטת צרכיו האינדיבידואליים. המחברים מתייחסים לבעיות הלמידה של ילדים על כל ענפיהן, ה...
More info
Type: ספר עיון

previous81828384858687888990next
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help