sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website

  • מאגר ספרי העיון
    • ישראל (ארץ, מדינה ותרבות)ישראל (ארץ, מדינה ותרבות)
    • יהדותיהדות
    • היסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננוהיסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננו
    • מדעי הרוחמדעי הרוח
    • מדעי החברהמדעי החברה
      • סוציולוגיהסוציולוגיה
      • פסיכולוגיהפסיכולוגיה
      • חינוךחינוך
      • כלכלהכלכלה
      • מדע המדינהמדע המדינה
      • מנהל וניהולמנהל וניהול
      • תקשורתתקשורת
      • עבודה סוציאליתעבודה סוציאלית
      • ספורטספורט
      • אנתרופולוגיהאנתרופולוגיה
      • חברה וטכנולוגיהחברה וטכנולוגיה
    • משפטמשפט
    • מדעי הטבע ומדעים מדוייקיםמדעי הטבע ומדעים מדוייקים
    • כתבי עתכתבי עת
    • קורסים (או"פ)קורסים (או"פ)
מאגר ספרי העיון > מדעי החברה > חינוך
465 items were found
display by: list     cover
previous81828384858687888990next
בית-הספר העתידי "כרמים" : בין תיאוריה למעשה
By: דוד חן
בית הספר "כרמים" הוא מוסד ניסויי פרי מחקר ופיתוח מתמשכים. מחנכים וחוקרים ב"כרמים" מנסים לעצב סביבות למידה עתידיות ההולמות את צורכי המאה העשרים ואחת.
הספר מביא את התיאוריה והחזון ששימשו בסיס לתכנון בית הספר העתידי. במרכז התיאוריה עומדת ההשפעה שיש לטכנולוגיות הידע - מחשבים, טלוויזיה ותקשורת - על היחסים שבין הלומד לבין הידע. בהמשך מסופר על תהליך המעבר מחזון למעשה - הקמת הבניין, פיתוח הסגל החינוכי וראשית היישום של דרכי הוראה חדשות. בסיכום מובאים לקחים ראשונים של הניסוי.
הספר מיועד לעובדי חי...
More info
Type: ספר עיון

בית-הספר החדשני : ארגון והוראה
By: שלמה שרן, חנה שחר, תמר לוין
הספר מציג גישה האומרת כי בית-הספר הוא בעת ובעונה אחת קהילה, ארגון מערכתי וארגון ביורוקרטי. כיצד מתפקדים שלושה רכיבים אלה בכפיפה אחת? מה הם המאפיינים שלהם בבית-ספר שמנוהל בדרכים מסורתיות לעומת האפשרויות הגלומות בבית-ספר המובנה מחדש וחדשני?
פרקי הספר מתארים דרכים שאפשר לנקוט על-מנת להדק את הקשר בין הרכיבים השונים של בית-הספר, כגון הצעות לבנייה מחדש של מערכת שעות ולימוד בינתחומי באמצעות גישה של חקר. כמו-כן מוצעות בספר דרכים מעשיות לוויסות חלקם היחסי של כל אחד משלושת הרכיבים, הקהילה, הארגון המע...
More info
Type: ספר עיון

אי-נחת בהוראה
By: מרדכי אריאלי
בקשרי-הגומלין בין מורים לתלמידים בבית-הספר נוצרים לא-אחת מצבים שעל סף משבר.
ההתנסות בהם מעכירה את העיסוק בהוראה ויוצרת אצל מורים תחושה המתוארת בספר זה כ"אי-נחת".
באילו נסיבות תופשים מורים את ההוראה כמצב בלא-נחת? מהם מקורותיה של אי-הנחת? את מי הם תופשים כגורמים לאי-הנחת? אילו מורים מתנסים במיוחד באי-נחת? איך מתמודדים מורים עם מצבי אי-נחת? איך הם מנסים לצמצם אותם?
ספר זה דן בשאלות אלה בעקבו ראיונות עם מורים על-יסודיים ותצפיות בעבודתם.
More info
Type: ספר עיון

חינוך וחברה / היסטוריה, זהות וזיכרון : דימויי עבר בחינוך הישראלי
העבר הינו היבט חשוב בחייה של כל אומה, בהיותו אחד המרכיבים העיקריים בזהותה. היסטוריה משותפת וזכרונות משותפים, במיוחד אם הם משתרעים על-פני תקופה ממושכת, נעשים לעיתים קרובות מקור לגאווה ובסיס ללגיטימציה של טענות לאומיות. בין שההיסטוריה והזכרונות אמיתיים ובין שהם מדומים, חשיבותם נעוצה בכך שהם נחלתם של כל בני האומה, המוצאים בהם מכנה משותף שמאחד אותם מעבר למחלוקות החברתיות, הפוליטיות והדתיות.
הדבר נכון במיוחד כאשר מדובר באומה חדשה יחסית, כישראל, שמנסה להתגבש מתוך ריבוי של מסורות תרבותיות ושסעים ח...
More info
Type: ספר עיון

חינוך וחברה / בית הספר וקהילותיו
יחסי-הגומלין הנרקמים בין מערכות חינוכיות וקהילותיהן ניצבים במוקד החיבורים המתפרסמים כאן לראשונה. בכל אחד מן המאמרים מוצגות תפיסות שונות של קהילה ומנותחים דפוסי הקשר וכיווני ההשפעה המתקיימים בין מוסדות החינוך בחברה הישראלית לבין הקהילות שהם נמצאים עימן בקשרי-גומלין. More info
Type: ספר עיון

previous81828384858687888990next
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help