Description:
לכל לומד תפיסות אישיות על המציאות הסובבת אותו. תפיסות אלה נוצרו עוד קודם שהלומד התנסה בתהליך למידה מסודר. לעיתים נותרות רבות מהתפיסות האלה ללא שינוי גם לאחר לימוד התכנים המדעיים. ואולם, למידה משמעותית של מושגים ועקרונות מדעיים מחייבת לטפל בתפיסות הללו כדי לאפשר שינוי תפיסתי שמשמעו: החלפת תפיסות אישיות שגויות בתפיסות המדעיות המקובלות. מתברר כי רבות מן התפיסות האישיות הקדם-הוראתיות תואמות תפיסות מדעיות מן העבר שאינן מקובלות עוד. בתוך כך ניתן למצוא הקבלה בין התפתחות תהליך החשיבה האישי לתהליכי השינוי שהתרחשו בהיסטוריה של המדע.ספר זה הוא הראשון מסוגו בארץ להציע אסטרטגיה לשינוי תפיסתי בגישה קונסטרוקטיביסטית, בהוראת מושגי יסוד במדעי החיים, וזאת על ידי התבוננות רפלקטיבית של הלומדים בחשיבתם האישית וקישורה להתפתחות ההיסטורית של הרעיונות המדעיים.הספר משלב בין רקע עיוני, שבו פרקי מידע והעשרה לשימושם של הלומד והמורה, ובין מגוון עשיר ומקיף של פעילויות סדנאיות ודיונים, המעודדים חשיפה של תפיסות אישיות וחשיבה רפלקטיבית.
|
Author:
|
לאה אקשטיין, דליה איתמר
|
Editor(s):
|
|
Title:
|
|
Series:
|
תמה - תאוריה ומעשה בהכשרת מורים
|
Year:
|
תשס"ז - 2007
|
Month:
|
|
journal issue:
|
|
Ages:
|
תיכון ומעלה
|
Grade:
|
|
Target audience:
|
|
Subjects:
|
פילוסופיה, מדעי החיים,
|
Pages:
|
206
|
Type:
|
ספר עיון
|
|