Description:
על רקע המעבר ממודרניות למצב פוסט-מודרני, נבחנות בכרך זה אוריינטציות חינוכיות רב-תרבותיות, פוסט-קולוניאליסטיות, פמיניסטיות, מודרניסטיות ופוסט-מודרניסטיות. כיצד האדם המנורמל מיוצר? כיצד ידע, זהות וזיכרון מסוימים נעשים מרכזיים ולגיטימיים, ואחרים נדחקים לשוליים ונעשים בלתי-לגיטימיים? כיצד החינוך המנרמל מבטיח את שעתוקו של הסדר הקיים מבחינת יחסי עדות, אפשרויות תרבותיות או מציאות כלכלית? כיצד הגלובליזציה הקפיטליסטית והרציונליות האינסטרומנטלית חוברים לעיצוב חינוך פוסט-מודרני שיהיה חסין להתנגדות ושחרור? שאלות אלה מקבלות כאן תשובות במסגרת תפיסות פילוסופיות מגוונות, מתוך הקדשת תשומת-לב מיוחדת להקשר הישראלי.
|
Author:
|
|
Editor(s):
|
אילן גור-זאב
|
Title:
|
|
Series:
|
חינוך וחברה
|
Year:
|
תש"ס - 1999
|
Month:
|
|
journal issue:
|
|
Ages:
|
תיכון ומעלה
|
Grade:
|
|
Target audience:
|
|
Subjects:
|
פילוסופיה, חינוך,
|
Pages:
|
268
|
Type:
|
הגות
|
|