Description:
הספר מציג גישה האומרת כי בית-הספר הוא בעת ובעונה אחת קהילה, ארגון מערכתי וארגון ביורוקרטי. כיצד מתפקדים שלושה רכיבים אלה בכפיפה אחת? מה הם המאפיינים שלהם בבית-ספר שמנוהל בדרכים מסורתיות לעומת האפשרויות הגלומות בבית-ספר המובנה מחדש וחדשני? פרקי הספר מתארים דרכים שאפשר לנקוט על-מנת להדק את הקשר בין הרכיבים השונים של בית-הספר, כגון הצעות לבנייה מחדש של מערכת שעות ולימוד בינתחומי באמצעות גישה של חקר. כמו-כן מוצעות בספר דרכים מעשיות לוויסות חלקם היחסי של כל אחד משלושת הרכיבים, הקהילה, הארגון המערכתי והארגון הביורוקרטי, העשויות לפתח את בית-הספר לארגון חדשני ושיהיה מסוגל להתמודד בהצלחה עם הדרישות העתידיות של חינוך בחברה משתנה במהירות. פרקי הספר מושתתים על ספרות מקצועית עדכנית ורחבה שהתפרסמה בתחום החינוך בעולם בשנים האחרונות.
|
Author:
|
שלמה שרן, חנה שחר, תמר לוין
|
Editor(s):
|
|
Title:
|
|
Series:
|
|
Year:
|
תשנ"ח - 1998
|
Month:
|
|
journal issue:
|
|
Ages:
|
תיכון ומעלה
|
Grade:
|
|
Target audience:
|
|
Subjects:
|
חינוך,
|
Pages:
|
226
|
Type:
|
ספר עיון
|
|