Description:
מהדורה מחודשת הכוללת פרק מבוא מאת דײר חגית גור-זיו ובעריכת רמי לבני בימים של משבר קשה במערכת החינוך ושאלות נוקבות על תפקידו של בית הספר במאה ה-21 - קריאה מחדש בספרו המכונן של פאולו פריירה, ײפדגוגיה של מדוכאיםײ, המוגש כעת בתרגום חדש ובהיר, היא לא פחות ממעשה מסעיר. איך יכול להפוך החינוך לתהליך משחרר? כיצד הוא משמש גם פעולה פוליטית המשנה את המציאות? למי יש אינטרס להקפיא את המצב כפי שהוא? האם שיטות הסמכות והשינון, המשמרות את התלמיד כפסיבי, עודן רלבנטיות, או שזה הזמן למהפכה דיאלוגית ביחסי מורה–תלמיד? תשובותיו של פריירה, המשמשות השראה לתפיסות חינוך מתקדמות עד ימינו, מוצגות בדיון שיטתי ומרתק, המשלב מושגים מההגות המרקסיסטית, הפוסט–קולוניאלית והאקזיסטנציאליסטית, אך לפני הכול ניחן בהומניזם בלתי מתפשר. פאולו פריירה (1921-1997) נחשב לאחד מגדולי ההוגים בתחום החינוך במאה ה– 20, שמיזג תיאוריה, פוליטיקה ופרקטיקה. נולד בברזיל, גדל בעוני ובמחסור ועבד בבגרותו כמחנך בקרב חקלאים שאינם יודעים קרוא וכתוב, ופיתח שיטת לימוד חדשנית ומהירה לרכישת מיומנות הקריאה, שהייתה אז תנאי לזכות הצבעה בבחירות. לאחר ההפיכה הצבאית בארצו גלה ממנה למשך 15 שנים. עם נפילת הדיקטטורה הצבאית שב לארצו ומונה לשר החינוך בסאו–פאולו. ײפדגוגיה של מדוכאיםײ הוא ספרו החשוב והידוע ביותר, בו הוא מציג את תפיסתו וניסיונו החינוכיים.
|
Author:
|
פאולו פריירה
|
Editor(s):
|
|
Title:
|
|
Series:
|
|
Year:
|
2023
|
Month:
|
|
journal issue:
|
|
Ages:
|
תיכון ומעלה
|
Grade:
|
|
Target audience:
|
|
Subjects:
|
חינוך,
|
Pages:
|
188
|
Type:
|
ספר עיון
|
|