Description:
למגפת הקורונה העולמית נודעו השפעות נרחבות על תחומי חיים רבים בישראל. היא חייבה סגר לפרקים וריחוק חברתי, שמשמעם שיתוק הפעילות הסדירה במדינה, לרבות במערכות החינוך וההשכלה הגבוהה. המעבר הפתאומי והלא צפוי מהוראה פנים אל פנים בכיתות להוראה מרחוק הציב אתגרים רבים בפני מרצים וסטודנטים כאחד. רבים מהם חוו הלם טכנולוגי, פדגוגי וחברתי-רגשי והתקשו – בתחילתו של המשבר ולעיתים גם בשלביו המתקדמים – ליישם תהליכי הוראה ולמידה יעילים. הספר הכשרת מורים בתקופת משבר הקורונה: אתגרים, הזדמנויות ושינוי, על שני כרכיו בוחן באמצעות מחקרים איכותניים, כמותיים ומשולבים את אופני התמודדותם של מרצים וסטודנטים במכללות האקדמיות לחינוך ובאוניברסיטאות עם השינויים בתהליכי ההוראה, הלמידה וההערכה שנכפו עליהם ועם השלכותיהם. שלושה-עשר הפרקים בכרך ב של הספר – התנסות, סימולציות ולמידה מקצועית – נודעים בלמידה אקדמית ובהתנסות מעשית בשעת חירום. בתנאי אי-ודאות, המאפיינים עיתות חירום, נדרשים גמישות רבה, כושר המצאה ואלתור כדי לספק פתרונות מהירים בתנאים שאינם מיטביים. התהליכים מבוססי המחקר המתוארים בפרקים אלו מאפשרים נגישות להוראה ותמיכה בלמידה לא רק בעת משבר כמו משבר הקורונה, אלא גם במצבי חירום אחרים, כמו מצבי לחימה, כפי שאנו חווים בימים אלו, ימי מלחמת "חרבות ברזל".
|
Author:
|
|
Editor(s):
|
לאה קוזמינסקי, רוני לידור, חן שכטר, טובה מיכלסקי, לילי רוסו
|
Title:
|
הכשרת מורים בתקופת משבר הקורונה: אתגרים, הזדמנויות ושינוי
|
Series:
|
|
Year:
|
2024
|
Month:
|
|
journal issue:
|
|
Ages:
|
תיכון ומעלה
|
Grade:
|
|
Target audience:
|
|
Subjects:
|
חינוך בישראל,
|
Pages:
|
342
|
Type:
|
ספר עיון
|
|