Description:
במציאות שבה השיח המרכוזי והיעדר אוטונומיה שולטים במערכת החינוך ובמערכות מרכוזיות רבות בישראל, התפתחה תרבות של "הקטנת ראש" – מילוי הוראות והיעדר מוטיבציה. ספרו של תומר אושרי, מרחבים בניהול עצמי, מציע מודל עבודה חדשני המאפשר לאנשי חינוך, למנהלים או למובילי ארגונים ליצור מרחב אוטונומי בתוך גבולות ברורים הנקבעים מראש; זהו מרחב אוטונומי אשר מעודד מוטיבציה פנימית, נכונות לקבלת אחריות ותחושת שייכות. מודל זה נוסה בהצלחה כשיטה ארגונית, פדגוגית וחינוכית המאפשרת אוטונומיית פעולה ולמידה בכמה בתי ספר וארגונים ברחבי הארץ. מבנה ארגוני זה יצר תחושת שייכות בקרב העובדים, אקלים עבודה חיובי וקרקע פורייה ליזמות וחדשנות.
ספר זה מיועד לכל אלה אשר מבקשים להוביל אחרת, ובתוך כך להעניק מרחב לתלמידים ולעובדים, לאפשר להם מקום לצמיחה. הספר מציג את עיקרי המודל ומביא דוגמאות מפרויקטים שונים המספקות כלים לשימוש בשיטת הניהול העצמי גם בתחומים נוספים. עיקרי המודל מונחים על מסד תיאורטי מתחומי הניהול העצמי בארץ ובעולם, והוא עוסק במנהיגות ומעשה מנהיגות, תפיסות חינוכיות מגוונות, חניכה, ליווי ודיאלוג .בתשתית המודל מצויה ההנחה שככל שהאדם יתנסה יותר במרחבי יצירה אישיים, ארגוניים וחברתיים בניהול עצמי, כך הוא ילמד להתמודד טוב יותר עם העולם המורכב שבו אנו חיים.
|
Author:
|
תומר אושרי
|
Editor(s):
|
|
Title:
|
|
Series:
|
רסלינג - הסדרה לחקר החינוך
|
Year:
|
2020
|
Month:
|
|
journal issue:
|
|
Ages:
|
תיכון ומעלה
|
Grade:
|
|
Target audience:
|
|
Subjects:
|
חינוך,
|
Pages:
|
208
|
Type:
|
ספר עיון
|
|