Description:
עניינו של ספר זה הוא מערך הקשרים בין שותפיה השונים של מערכת החינוך – ההורים, התלמידים, המורים והקהילה – נושא המעסיק רבות הן את ההורים והן את אנשי החינוך. בספר מידע רב ומגוון על היחסים בין השותפים הללו, המזמנים שותפויות מעשירות אך גם מתחים וסכסוכים, כמו גם על הדרכים שבהן ההורים מממשים הלכה למעשה את זכותם לחינוך ילדיהם.
בספר שני רבדים – הרובד הראשון הוא בעל אופי אקדמי ומתייחס להיבט ההיסטורי והעיוני של מעורבות ההורים. רובד זה מאפשר להבין היטב את מערכת היחסים בין בית הספר להורים, ויש בו סיכום של עבודות ומחקרים שנעשו בארץ ובחו"ל בנושא הנדון. הרובד השני הוא בעל אופי יישומי מובהק, ייחודי מבחינת תרומתו לנושא יחסי הורים–בית ספר, והוא כולל עשרות הצעות של פעילויות להפגת מתחים, ליישור ההדורים וליצירת קשר פורה וחיובי בין הצדדים, מהיבטים שונים ובראייה מקיפה.
ספר זה הנו המקיף ביותר בנושא יחסי הורים-בית ספר שנכתב בעברית עד היום, והוא עשוי לתרום רבות למנהלי בתי ספר, למוסדות להכשרת מורים, למורים בפועל, לראשי מחלקות חינוך ברשויות המקומיות, למנהלי מתנ"סים, לצוותים של בתי ספר קהילתיים וכיוצא באלה – אנשי מקצוע כפסיכולוגים, יועצים ועובדים סוציאליים הנמצאים בקשרים עם ילדים ועם הורים. כמו כן הוא עשוי לשמש בסיס לפעילויות של ועדי הורים הרוצים להעמיק בנושא ולשפר את התקשורת בינם ובין בתי הספר של ילדיהם. נוסף לכך הוא מומלץ לכל הורה הרוצה להבין, להעמיק ולשפר את התקשורת ואת היחסים בינו לבין המורים של ילדיו.
|
Author:
|
בלהה נוי
|
Editor(s):
|
|
Title:
|
|
Series:
|
תמה - תאוריה ומעשה בהכשרת מורים
|
Year:
|
2014
|
Month:
|
|
journal issue:
|
|
Ages:
|
תיכון ומעלה
|
Grade:
|
|
Target audience:
|
|
Subjects:
|
חינוך בישראל, חינוך,
|
Pages:
|
273
|
Type:
|
ספר עיון
|
|