Description:
האם את/ה מרגיש/ה לפעמים שמשהו חשוב אובד, גם כשהכול מתנהל כשורה? האם גם כשהילד/ה בסדר, המחנכת טובה והמנהלת מסבירת פנים, משהו שאין לו שם הולך ונעלם בחינוך, ומפעמת תחושה שיכול להיות אחרת, והרבה יותר טוב?
תורתו של פרויד פותחת חלון אל מעמקי הנפש, ומאפשרת להבין את המתרחש בה. החלון אל הנפש מגלה את המקורות היצריים של החופש, התבונה והאמפתיה, ואת הקשר ההדדי בו הם שלובים. חלון זה גם מגלה כיצד ניתן לפתח איכויות אנושיות אלו אצל ילדים ומבוגרים בבית, תוך שיפור איכות החיים של כל יושביו. הטקסט מונגש לחסרי ידע בתחום ולמומחים/ות כאחד.
העיון בכתבי פרויד חושף את ה'חינוך' כשני סוגים שונים עד מאוד של יחס אל הילד/ה, אשר אין להם דבר מן המשותף. לשניהם קוראים 'חינוך', אבל רק אחד מהם עשוי לפתח תבונה, רגישות, ערך עצמי ומוטיבציה פנימית ללמידה. בהבחנה בין שני סוגי החינוך השונים, ובחשיפת האופנים השונים בהם הם מיושמים, מהווה הספר פריצת דרך לכל מי שהחינוך יקר לליבו/ה. הגיעו הזמנים שבהם על הורים לרכוש ידע מקצועי ולקחת אחריות על חינוך ילדיהם. ספר זה הוא השלישי בסדרה השואפת לספק להורים כלים אלו.
|
Author:
|
ענת רימון-אור
|
Editor(s):
|
|
Title:
|
|
Series:
|
לגדל אדם : סדרה למחשבת החינוך
|
Year:
|
2020
|
Month:
|
|
journal issue:
|
|
Ages:
|
תיכון ומעלה
|
Grade:
|
|
Target audience:
|
|
Subjects:
|
פסיכולוגיה, חינוך,
|
Pages:
|
243
|
Type:
|
ספר עיון
|
|