Description:
חִשבו על משהו שהחלטתם בזמן האחרון. לא משנה מה: איפה לאכול צהריים, או אפילו החלטה חשובה יותר כמו באיזה מועמד פוליטי לתמוך. למה קיבלתם את ההחלטה הזאת? למה העדפתם את החלופה שבה בחרתם בסופו של דבר? השאלה נשמעת קלה. כל הסיבות מצביעות לאותו כיוון: אתם. הטעמים האישיים וההעדפות שלכם. הדברים שאתם אוהבים או לא אוהבים. הרעיון שההחלטות שלנו נובעות מהמחשבות ומהדעות האישיות שלנו נראה מובן מאליו עד כדי כך שאין אפילו טעם לציין אותו. אלא שהוא לא נכון. בלי שאנחנו מודעים לכך, לאנשים אחרים יש השפעה עצומה כמעט על כל היבט מחיינו. אנחנו מצביעים בבחירות מכיוון שאנשים אחרים מצביעים, ורצים מהר יותר כשאדם אחר נמצא על ההליכון הסמוך. אבל ההשפעה החברתית אינה מובילה אותנו לעשות רק את אותם הדברים שעושים אחרים. לפעמים היא מניעה אותנו לעשות בדיוק את ההפך. האח או האחות הגדולים שלנו הם החכמים, ולכן אנחנו הופכים לַמצחיקים. אנחנו לא נצפור בכביש, כי אנחנו לא רוצים להיות כמו האנשים האלה. מתי אנחנו מחקים אחרים, ומתי אנחנו נמנעים ממה שהם עושים? מתי עמיתים מעוררים בנו מוטיבציה להתאמץ יותר, ומתי הם גורמים לנו להתייאש? ומהי משמעות כל הדברים האלו לאושר, לבריאות ולהצלחה שלנו – הן בבית והן בעבודה? בין שאתם רוצים להשפיע על אחרים, לקבל החלטות נבונות יותר או פשוט להבין טוב יותר את תעלומת ההתנהגות האנושית, ספר זה נועד לכם. לעולם לא תתבוננו שוב בהתנהגות שלכם – או בהתנהגותם של הסובבים אתכם – באותה צורה.
|
Author:
|
ג'ונה ברגר
|
Editor(s):
|
|
Title:
|
|
Series:
|
מטר - ניהול ועסקים
|
Year:
|
2018
|
Month:
|
|
journal issue:
|
|
Ages:
|
תיכון ומעלה
|
Grade:
|
|
Target audience:
|
|
Subjects:
|
פסיכולוגיה,
|
Pages:
|
228
|
Type:
|
ספר עיון
|
|