sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:4

לילך בר עמי רוקמת הר , גוזרת ארנבת ורושמת אדריכלות קלאסית רחל סוקמן לילך בר עמי מאוהבת בנייר כמצע מועדף . היא נוגעת בו באמצעות רישום , כתמי צבע ומספריים במקום מכחול ובאמצעות חוטי רקמה במקום עיפרון , חוטים הנמתחים , נקשרים , נתפרים , נסרגים ונפרמים . בסדרת העבודות ב ק ש ר ל ה ר ( 2013 ) מתפתח דו שיח בין דמות נשית גמישת גוף לבין דימוי של הר , המוצג כציון ביוגרפי של מי שנולדה ביישוב הממוקם על הר בצפון הארץ . הרצון לגעת בזיכרון הולך ומיטשטש עם חלוף השנים , ונותר כהד בדמות חוטי רקמה משתלשלים , שצלם משתקף על הקיר הלבן . גם כאן , כבמרבית עבודותיה של בר עמי , מתקיים דיאלוג בין סמן גברי לסמן נשי , הר ואישה , אלא שהפעם ההר נוצר בשפה נשית , בעבודת יד עמלנית . האישה מבקשת לייצב את גופה החטוב על פני הר החוטים , לדלג מעליו , לישון עליו , לחלום . העבודות בסדרה איך מסבירים זמן ( 2012 ) מבוססות על הדפס דיגיטלי , מגזרות נייר , דיו שחור ועיפרון המתווה רישומים של אדריכלות קלאסית . בסדרה זו נוקטת בר עמי עמדה ביקורתית ביחס לתולדות האמנות , הרואה את הזמן באופן כרונולוגי . בשלוש עבודותיה בסדרה זו היא מבטלת את התיחום הכרונולוגי ואת רכיב הזמן , ובוחרת להנכיח פן של מורשת בויס ( מגזרת של ראש ארנבת שחורה ) לצד עמודים קלאסיים וצללים יפניים . היא יוצרת אמנות החפה ממחויבות לזמן , שכן ביסוד תפישתה האמנותית אין זמן , לא כל שכן זמן מוסדר . הכול קורה בו זמנית , במיוחד באמנות . גם בעבודה מ ב ו א ל א מ נ ו ת מודרנית ( 2012 ) נוכח הדיאלוג בין הגברי לנשי : דמות אישה , ספק רקדנית ספק מתעמלת , מרחפת באוויר , בעוד הגברי מתגלה כ"ריבוע השחור" של קזימיר מאלביץ , ' המאזכר את תולדות האמנות . בר עמי מבקשת לגעת בשאלות קיומיות , חברתיות ואמנותיות , סוגיות הקשורות לזהות אישית , למגדר ולפמיניזם . שורשיה האוטוביוגרפיים מזינים את יצירתה כמעין רשת חוטים אינסופית , הנרקמת ומתהווה בהילוך אטי וזהיר בין שכבות יצירתה . לילך בר עמי נולדה בקיבוץ חניתה . חיה ויוצרת בתל אביב . לילך בר - עמי , מתוך הסדרה בקשר להר , , 2013 דימוי דיגיטלי וחוט רקמה שחור על שקף , 42 x 29 . 5 Lilach Bar-Ami , from the series About the Mount , 2013 , digital image and black embroidery thread on transparency , 42 x 29 . 5 לילך בר - עמי , איך מסבירים זמן , , 2012 טכניקה דיגיטלית , דיו , עיפרון ומגזרות נייר , 61 . 5 x 43 . 5 Lilach Bar-Ami , How to Explain Time , 2012 , digital technique , ink , pencil , paper cutouts , 61 . 5 x 43 . 5

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help