sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

בפני הקהל אימאז' של קלילות וחוסר משקל , והצריכה אימונים מפרכים כדי לרכוש מיומנות גופנית ברמה שלא נודעה עד כה . למען האמת , לא נחסך כל מאמץ להסתיר את המאמץ האדיר שנדרש להפקת המראה הקליל . ניצניה של הטכניקה החדשה נראו לראשונה בבלט " לה סילפיד , " אשר מתחולל בערב כלולותיו של ג'יימס , כאשר לפתע מתגלה לעיניו דמות ערטילאית — סילפידה — המפתה אותו לעזוב את ארוסתו ולצאת בעקבותיה למעבה היער . ג'יימס מתאהב בסילפידה , אולם בנסותו לתלוש ממותניה את הכנפיים , כדי לאלץ אותה להישאר לצדו על פני האדמה , היא מתה והוא נותר לבדו , מובס ומיואש . הבלט , שהוצג לראשונה בפריז ב , 1832 היה עד מהרה ללהיט ולנקודת מפנה בתולדות המחול : הנקודה שממנה נסקה התשוקה , עזה וחסרת תוחלת , אל כרוניקה בלתי נשלטת של אובדן ידוע מראש , שבה הבלרינה , שזוהתה מעתה עם הסילפידה , שיקפה את הרטט המהותי לתנועת התשוקה של הנפש . ברפרופה הבלתי פוסק על קצות הבהונות , תוך מאמץ מתמיד לשמור על הקלילות ועל שיווי המשקל , התלכדה דמותה המכונפת של הסילפידה עם דמותה המכונפת של פסיכה , כפי שזו יוצגה באופן מסורתי באיקונוגרפיה הקלאסית . לא היה זה דמיון חיצוני בלבד שנרמז בכנפי הפרפר ( סמלן של פסיכה ושל הסילפידה כאחת , ( כי אם דמיון שהעיד על זיקה אימננטית בין הנפש לריקוד . פנסי הגז , שלאורם הופיעו הרקדניות על במת התיאטרון ונגוזו כהרף עין , יצרו אפקט של מסתורין וערפול חושים שהצית את דמיונה של הבוהמה הפריזאית . באווירה זו , שהועצמה בכל דרך אפשרית , הייתה הבלרינה הרוטטת , המרחפת ונעלמת — למשאת נפש . היא הייתה הפרסוניפיקציה של הכמיהה , נושאו ומושאו של הבלט הרומנטי החדש . הערפול וטשטוש הגבולות בתחום הכוריאוגרפי עלו בקנה אחד

נהר ספרים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help