sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

בימים שבהם הוקרן , ואת אופן העיסוק בפן המשברי של ההתנסות האורבנית . נושאים אלה הטרידו רבים מיוצרי הסרטים ברפובליקת ויימר , שביקשו לעמוד על היסודות המרכיבים את ההתנסות המודרנית , להבחין בגורמיה של תחושת המשבר ולהציע פתרונות לתחושה זו . המרחבים המסחריים של העיר , עם תרבות הצריכה ההמונית המתפתחת , והערכים , המשמעויות והזהויות החדשות שנקשרו בה , תפסו מקום חשוב בשיח שנוצר מתוך הסרטים והכתיבה הביקורתית עליהם . בדומה למתרחש ב"גז רעיל , " הצורך ביצירת הבחנה ברורה בין הדירה הפרטית , ארגונה ואורחות החיים של המתגוררים בתוכה , ובין הקפיטליזם הדורסני , הייצור ההמוני והאופי האי רציונלי של ההתנסות בעולם הנשלט בידי כוחות אלה , קיבל ביטוי ברבים מסרטי התקופה . עולם דימויים זה שימש כדי להדגיש את הכמיהה לסדר חברתי המתנהל לפי עקרונות רציונליים , ולרשויות חוק וסדר שיאכפו אותו ביעילות . סרטים אלה ביקשו לא אחת לפתח דיון בשאלת אפשרות ביסוסו של מדע רציונלי על מערכת ערכית ליברלית . בניגוד לחוסר האונים המוחלט המוצג ב"גז רעיל , " סרטים אחרים הציעו דיון מורכב , לעתים אופטימי , בשאלת השילוב של אתיקה קפיטליסטית עם טכנולוגיה חדשנית . הספר מדגיש את מקומו של שיח זה בקולנוע של רפובליקת ויימר ומתאר כיצד — בניגוד לתדמיתו המוכרת — היה הסרט הגרמני לאמצעי תעמולה ליברלית פרוגרסיבית ראשון במעלה בשנים שלפני עליית הנאציזם . תמונה : 1 הסדר החברתי קורס לנוכח אימת המוות , "גז רעיל . 1929 , "

עם עובד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help