sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
From:  > STARBUCKS > הקדמה

Page:11

וכלה בלקוחות ובשכנים . אני מבין שהחתירה להשיג רווחיות מבלי להקריב את האנושיות נשמעת כהתנשאות . אבל תמיד דבקתי במטרה הזאת — גם כאשר סטארבקס ואני איבדנו את דרכנו . במשך שנים נהנו בעלי המניות והשותפים של סטארבקס משגשוג . היינו החברה הראשונה בארצות הברית שהציעה כיסוי מלא של ביטוח הבריאות ואופציות של מניות גם לעובדים שלנו במשרה חלקית , ותמיד נחשבנו למקום שנפלא לעבוד בו . בשנת 2000 התפטרתי מתפקידי כמנכ"ל החברה ( מאז ימיה הראשונים , כל התארים בחברה מופיעים באותיות קטנות ceo , cfo — וכו ( ' והפכתי ליו"ר , השתחררתי מהפעולות היומיומיות בחברה כדי להתמקד באסטרטגיה גלובלית ובהתרחבות . בשנים שלאחר מכן האצנו את הגידול במספר החנויות ובביטחון העצמי שלנו , ושער המניה שלנו האמיר כשהמכירות והרווחים גדלו רבעון אחר רבעון אחר רבעון . עד לאותו רבעון שבו זה לא קרה . ב 2007 התחילה סטארבקס להיחלש . היינו עסוקים באופן כפייתי בצמיחה , העלמנו עין מהתפעול והסטנו את תשומת הלב מליבת העסקים שלנו . האשם לא היה בהחלטה גרועה אחת או בטקטיקה או באדם מסוים . הנזק היה איטי ושקט , הדרגתי , כמו חוט משוחרר שפורם את הסוודר סנטימטר אחר סנטימטר . החלטה אחר החלטה , חנות אחר חנות , לקוח אחר לקוח , סטארבקס התחילה לאבד חלק מהמאפיינים הייחודיים שהושתתה עליהם . חמור מכך , הבעיות הפנימיות שלה הוחמרו עוד יותר בשל נסיבות חיצוניות , בתקופה שבה העולם עבר שינוי בלתי צפוי בכמה חזיתות . החמור מכול היה שהכלכלה שעטה במהירות לקראת משבר כלכלי הרה אסון , שעתיד למחוק עושר אישי בטריליוני דולרים , לדרבן מחנק אשראי , פשיטות רגל בתחום הדיור ואבטלה גבוהה . בסופו של דבר היא תביא למיתון גלובלי . בה בעת התחיל להתחולל שינוי סייסמי בהתנהגות הצרכנים . אנשים לא רק התחילו להיות מודעים להוצאות , אלא גם נעשו מודעים יותר לאיכות הסביבה , לבריאות , ומתחשבים במניעים מוסריים . הלקוחות ציפו מהחברות שעשו איתן עסקים — וסטארבקס ביניהן — לאמות מידה גבוהות יותר . במקביל התחוללה המהפכה הדיגיטלית וחל שינוי עצום באופן שבו זרם המידע — השגשוג של המדיה המקוונת והרשתות החברתיות ועלייתה של הבלוגוספרה . לעתים קרובות מדי נראה היה שחילופי הדעות והחדשות בזמן אמיתי בכל רחבי העולם עקבו אחרי כל צעד של סטארבקס . ולבסוף באה הסתערות המתחרים החדשים בתחום הקפה והאספרסו — החל

מטר הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help