sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
From:  > הדתל"שים > מבוא

Page:9

מבוא דתל"ש – דתי לשעבר – הפך לכינוי רווח בלשון הדיבור בשנות התשעים , וחלחל במהירות ללשון הכתובה – בתקשורת ובספרות , לרבות בספרות המחקרית . כמו ראשי תיבות אחרים בעלי נוכחות ועוצמה בשפה , איבד גם הוא עד מהרה את הגרשיים . לכאורה , עוד כינוי בשרשרת הכינויים המוכרת : אפיקורוס , מתפקר , מתחלן , חוזר בשאלה . למעשה , תופעה שגם אם ימיה כימי עזיבת יהודים את הדת החל בתקופת ההשכלה , היא בעלת מאפיינים וקווי מיתאר חדשים וייחודיים . כמי שגדל ה בין כיפות סרוגות עד גיל שמונה עשרה , ואף עסקה בנושא כעיתונאית , ביקשתי לשפוך מעט אור על תופעה זו , המרתקת בעיני . בחרתי להתמקד בדתלשים כמוני , יוצאי זרם הציונ ות הדתית , בניסיון לספר סיפור לא לגמרי מוכר – סיפור על תהליך הגירה שאורך שנים , לפעמים חיים שלמים , כפי שמגדיר זאת אחד המרואיינים בספר . זהו מסע אל תוככי התופעה הדתלשית , דרך ראיונות עומק שמנסים לגעת בעצב החשוף של העזיבה ושל המעבר מהחברה הדתית הלאומית אל החברה החילונית . אם לפני דור או שניים דומה שציפו מאותם "חוזרים בשאלה" להתנתק לגמרי מהחברה הדתית , להתערות ולהיטמע בחברה החילונית ככל שניתן , נראה שהדתלשים של היום מבקשים לעצמם משהו אחר – הם מנסים לכונן להם תחום אפור בין הדתי לחילוני ולתת לעברם הדתי מקום בחייהם החד שים .

עם עובד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help