sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

בהן בעת שניהלנו שיחות על אושר . ראשית , פעמים רבות העידו אנשים על עצמם שהם אינם מאושרים , אך כשהם תיארו את חייהם ואת רגשותיהם בפירוט רב יותר , התברר שבעצם כוונתם היתה שהם אינם מאושרים כל הזמן . שנית , אנשים נטו להעיר לי שאני עצמי לא נראה מאושר עד הגג כמו ש״מומחה לאושר״ אמור להיות לדעתם בכל רגע . וכשדיברתי על כישלונותי או על חששותי , הם הביעו פליאה על כך שאני מחשיב את עצמי מאושר אף על פי שיש בחיי מזה ומזה . ביסודן של שתי התגובות הללו מונחת ההנחה שאנשים מאושרים באמת חסינים בפני תחושות של עצב , חשש וחרדה ובפני כישלונות ותבוסות בחייהם . תדירותה של ההנחה הזאת , החוצה דורות , יבשות ותרבויות , הבהירה לי דבר מפתיע מאין כמוהו : שאני מוקף בפרפקציוניסטים , באנשים החותרים להשגת המושלם . כבר זמן מה אני רואה את עצמי כ״פרפקציוניסט בגמילה״ , אבל עד כה לא הבנתי עד כמה רווחת תופעת הפרפקציוניזם . רבים מהאנשים שהכרתי וידעתי שהם פרפקציוניסטים כמוני אולי לא תיארו את עצמם ככאלה , ואולי לא נחשבו לכאלה בעיני הסביבה , אך דרכי החשיבה והקיום שלהם התגלו במידה זו או אחרת ככאלה המאפיינות פרפקציוניסטים . יתר על כן , בדרך זו או אחרת כולם גם סבלו מתוצאותיו המזיקות של הפרפקציוניזם . ספר זה מנסה לעמוד על מהותו האמיתית של הפרפקציוניזם ולהציע דרכים להתגבר על המכשולים בדרך לחיים מאושרים יותר . כמו ספרי הקודם , ״באושר ובאושר״ , גם הספר הזה נכתב כספר תרגילים . כדי להפיק ממנו תועלת משמעותית אני ממליץ לקוראים לא לקרוא אותו מההתחלה ועד הסוף כמו שקוראים רומן . במקום זאת אני מציע לקרוא את הספר לאט לאט , בהפסקות , ואגב כך להקדיש את הזמן הנחוץ ליישום החומר ולחשיבה עליו . כדי לסייע לקוראים בתהליך של פעולה וחשיבה , מוצעים בסוף כל פרק תרגילים . לאורך הספר פזורים גם ״פסקי זמן״ – שאלות וחומר למחשבה . פסקי הזמן מספקים הזדמנות לעצור לרגע ולחשוב , ולכן משפרים את היכולת להבין ולהטמיע את החומר . אפשר לעשות את התרגילים ולקחת את פסקי הזמן ביחידות , בזוגות או בקבוצות . הספר יכול לשמש חומר לקורסים לשיפור עצמי וכן לזוגות המבקשים לטפח ביניהם קרבה רבה יותר .

מטר הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help