sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

פתח דבר כבר עשר שנים שאני מלמד אושר . כמו שקורה אצל מרצים רבים באוניברסיטה , הנושא שהתחלתי לעסוק בו מתוך עניין אישי רב הפך בסופו של דבר לנושא המחקר האקדמי שלי . התחלתי לחשוב על אושר כשהייתי סטודנט מצליח אבל לא מאושר , אחרי כמה שנים שבהן הייתי ספורטאי מצליח אבל לא מאושר . הרצון העז להבין מדוע אינני מאושר הוליך אותי אל תחום הפסיכולוגיה החיובית , שהיה אז בחיתוליו . בניגוד לפסיכולוגיה המסורתית המתמקדת בעיקר בנוירוזות , בדיכאון ובחרדה , הפסיכולוגיה החיובית מתמקדת במצבים המסייעים לבני אדם , לארגונים ולקהילות לפרוח . ובמילים פשוטות , פסיכולוגיה חיובית היא מדע האושר . הפקתי תועלת רבה מלימודי הפסיכולוגיה החיובית , ורציתי לשתף גם אנשים אחרים בידע שרכשתי . מובן שמאז ומתמיד ידעתי שאושר הוא נושא מעורר עניין , אבל כשהתחלתי לכתוב ולהרצות על הנושא – כיצד לחיות חיים משמעותיים ומהנים יותר – לא העליתי בדעתי לאילו ממדים תגיע ההתעניינות בו . במכתבים מקוראים , בשיחות עם הסטודנטים שלימדתי ובדיונים בסמינרים שהנחיתי – ולא משנה אם מדובר ביזמים משנחאי , במנהיגים פוליטיים מקנברה , בנוער בסיכון מניו יורק , בעיתונאים מקייפטאון או במורים מפריז – ראיתי באיזה להט מתמסרים אנשים לניסיון לשפר את חייהם ולתרום לרווחתן של קהילותיהם . עם הזמן נוכחתי לדעת שהמשותף לכל הקבוצות המגוונות האלה אינו מצטמצם רק לשאיפה לחיות חיים מאושרים יותר ; משותפים להן גם כמה מן המכשולים העיקריים בדרך להפיכתם למאושרים יותר . אחד המכשולים הללו , שהוא ככל הנראה המכשול הראשון במעלה , הוא השאיפה לחיות חיים שאינם רק מאושרים יותר , אלא גם מושלמים . הבחנתי בכך עקב שתי תגובות חוזרות – ומפתיעות במידת מה – שנתקלתי

מטר הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help