sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

על טומאה וטהרה , על מוסר צרוף ועל מוסר ' eror wr והם שפתחו את לבו לקרוא בספרי פילוסופיה ולהתפלסף . ברם לא היה בהם לפי שעה להעמידו על יעודו של עצמו לעתיד לבוא , לפי שעה התפלסף רק 'כדי לסבול פחות . ' שנים רבות לארור כך נוסחו ההגיונות הללו ועובדו בצורה שיטתית ב'פילוסופיה של המעשה' ' אחד הספרים האבטוביוגראפיים ביותר של קרוצ'ה ! אבל עתה חיזקו את רוחו הרופפת וחידשו בו את האמונה באידיאל . בדרך כלל היתה השקפת עולמו בשנים הללו פסימית בעיקרה , ומוסרו מוסר של חמלה . סולד היה מפני האושר וההנאה וראה בהם חטא הטעון כפרה ומחילה . הוא דמה אז בעיניו לאדם שקמל בטרם יפרח , כזקן שלא הספיק להיות צעיר . בשנת 1886 עזב את האוניברסיטה וחזר לנאפולי . שם התמסר בעיקר לחקירות ספרותיות והיסטוריות . אותם ימים נתחברו על ידו כל אותן מסות שכונסו אחר כף בספריו : 'המהפיכה הנאפוליטאנית בשנת ! ' 1799 'התיאטרונים בנאפולי למן ימי הריניסאנס ועד סוף המאה השמונה עשרה ! ' 'הספרות במאה השבע עשרה' ו 'סיפורים ואגדות נאפוליטאניים , ' ועוד . עתה ראה את דרכו בחיים ; דרכו של סופר שהספרות אומנותו . הוא קלט הרבה במסעותיו על פני גרמניה וספרד , צרפת ואנגליה . עסקי מדינה של ארצו לא עניינו אותו כמעט t את השאלה הסוציאליתאב שאלה של המאה התשע עשרה—לא ראה לפי שעה אלא בהפשטה בלבד , כבעיה מוסרית אישית . מסותיו נתפרסמו אותם ימים ואף זכו להערכה מסוימת . הוא דמה אז לאחד מן 'הליטראטים' ' שנגדם כונן אהר כר חיצי לעגו ובוזו . החקירות האלה פירנסו בעיקר את סקרנותו המדעית ואת צרכי הדימיון והפיוט שלו 1 הן גם הכשירוהו לעבודה מדעית מסובכת כהלכתה וכחומרתה > ברם לא היה בהן כדי לספק לאורך ימים את צרכיו השכליים . בוא וראה : דווקא לאחר שסיים את הגדולות והחשובות שבעבודותיו אלה התחיל מרגיש סלידה לשפעת הידיעות והפרטים והאנקדוטות שלו , התחיל מרגיש בתפלותה ובריקותה . ראה שקני המידה , שבהם נידונו על ידו העובדות והמאורעות , אינם ברורים כל צרכם ואינם יורדים לסופם של דברים . הרגיש , שבעצם אינו אלא מסתובב מסביב לדברים ואינו חודר לתוך תוכם ואינו חי אותם בפועל ממש . עמד והשקיע עצמו בקריאת ספרים : קרא הרבה ספרי מיתודיקה היסטורית' ספרי פילוסופיה , וביניהם נדרש בפעם הראשונה ל'המדע החדש' של ג'אמבאטיםטה ויק . 1 כשבע עשרה שנה לאחר כו כתב קרוציה מונוגראפיה על ויקו ותיארו כאבי אבות האםתיטיקה של הזמן החדש , כמבקרה הראשי של השכלתנות ומבשרה של המחשבה ההיסטוריציםטית החדשה . אולם כבר בימים ראשונים אלה הבחין בברכה הרבה הגנוזה בקשר שקשר ויקו בין הפיוט ובין ההיסטוריה , ובאור הנגי ל ממנו על העובדות ההיסטוריות . בהש פעת 'המדע החדש' שהחיה בזכרונו גם את מחשבתו האסתיטית של פרנצ'סקו ' די סאנקטיס , כתב קרוצ'ה בשנת ' 1893 תוך לבטים קשים והתאמצות מחשבתית

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help