sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

יש בידינו מיסמכים , אמנם היסטוריים-למחצה ודמיוניים' למחצה , על תככים פוליטיים מצד מדינות ואישים שחתרו לבסס לעצמם מעמד . על החכם עצמו מסופר , שתודות לתכסיסיו המדיניים המזהירים זכה בניצחון דיפלומאטי גדול בשביל נסיך מדינת לו , מולדתו החלשה , על שכנתה החזקה צ'י . באלתה מדינת לו , מולדת החכם , עבר השלטון למעשה לידי שלושה בתיאב : מנג , 7 & וג'י . האחרון היה החזק שבהם , ובימי החכם היה השליט האמיתי האדק ג'י ה יאן' ולאחריו בנו , האדון ג'י קןנג , הנזכר כמה פעמים במאמרות . שלושת הנסיכים שליטי לו היו בימי החכם נטולי כוח שררה וכבר לפניהם לא היה השלטון בידי הנסיכים . החכם היה אחד האידיאליסטים השמרניים , שביקשו לעצור בעד התפוררותה של השיטה הפיאודאלית ולהחזירה ליושנה . הוא ביקש להחזיר את השלטון לידי הקיסר מבית ג'ו ולידי הנסיכים שהם צמיתיו ( עי' למשל פרק , 16 ב , . 0 הוא קובל על עזות פניהם של שלושת בתי האב שנטלו את השררה לידם . במאמרות נאמר שהחכם ביקש לשמש בכהונה אצל כמה מורדים ( עי' , 17 א , ה , ז , ( ויש תולים דבר תמוה זה בתקוותו של החכם , שמודדים אלה יטלו את השררה מידי בית ג'י ויחזירוה לנסיך ( אבל אפשר שניכרת בסיפורים אלה השפעתם של מקורות אנטי קונפוציאניים , שביקשו למעט את דמותו של החכם על ידי קשירת שמו בענייני מרידות . ( כבר בימי החכם , בתקופה הידועה בשם צ'ון צ'יו = ) דברי הימים , -722 , ( 481 התחילה התפוררותה של השיטה הפיאודאלית . לאחר מות החכם התחילה תקופה הידועה כתקופת המדינות הלוחמות . ( 221-403 ) סבורים שחסרונו של שלטון מרכזי אחד ורפיפותו של השלטון בכמה מדינות סייעו הרבה להתפתחותן של האסכולות השונות בפילוסופיה של הזמן ההוא . חכמים ומלומדים היו נודדים ממדינה למדינה ומבקשים אחר שליט שיהיה נכק לקבל את שירותם ואת דעותיהם . לאחר סכסוכים , תככים ומלחמות הרבה הצליחה מדינה מיליטאריסטית פראית למחצה - צ'ץ , ממערב סין - לכבוש את כל יתר המדינות ויסדה את הקיסרות ההיסטורית הראשונה בשנת 221 לפני סה-נ . תולדות חייו של החכם קונג פרשת חייו של החכם קונג נתגלגלה במרוצת הדורות בגלגולים שונים וניתוסםו עליה מיני פרטים ונופך , הן ממקורות המעמידים בה עניינים שהם חוץ לגדר

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help