sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

לפי המסורת התחילו דברי ימיה של סין עם חמשת הקיסרים , כשלושת אלפים שנה לפני סה-נ . לאחריהם עלה הקיסר הקדוש יאו 2250-2350 ) לפני סה-נ , ( שהוריש את כיסא המלוכה לחתנו , הקיסר הקדוש # ון , ( 2200-2250 ) והלה אף הוא לא מסר את המלוכה לבנו אחריו אלא בחר לו ליורש את הקיסר יו , הידוע כמדביר השטפונות ומייבש הביצות . על סמך מסורת זו , שהחתן היה היורש , טוענים כמה חוקרים , בייחוד גראנה , ( Granet ) שהחברה הסינית העתיקה היתה מאטריארכאלית ביסודה . הקיסר 1 יו שינה ממסורת זו וייסד את שושלת הירושה הראשונה : בית 0 יה ו - . ( 1750-2200 ) ג'יה , אחרון הקיסרים לבית ש _ יה , היה לפי המסורת עריץ ורשע , והודח בידי טנג , מייסד בית יין ( או 0 נג , . ( 1100-1750 אחרון הקיסרים לבית יץ , הקיסר ג'ו , הוחזק אף הוא עריץ נורא ברשעותו ( עי' , 18 א , והערה שם ) ואף הוא הודח בידי המלך וו , מייסד בית ג'ו 250-1100 ) לפני סה-נ . ( המלך וו , ששמו מעיד עליו שהיה איש מלחמה ( וו-מלחמה , ( היה בנו של הקדוש ון = ) בךתרבות , איש השלום , ( ולאחר שייסד את הקיסרות החדשה זכה גם אביו בתואר מלך . הנסיך מבית ג'ו , שהודיע לו החכם במאמרותיו חיבה יתירה , היה אחיו הצעיר של המלך וו ומשל אחריו כעוצר . הוא נחשב כמייסדה של שיטת הממשל של בית ג'ו . מסורת זו , שעיקרה אגדה , נשתרשה כבר בימי בית הן 206 ) לפני סה * נ - 9 לסה-נ , ( ואפילו בימי מנג צה כבר היתה ידועה בחלקה הגדול כהיסטוריה רשמית . ברם , הואיל ובמאמרות עצמם לא נזכרו אלא במקומות מעטים שמות האישים הקשורים בה , קשה לדעת אם היתה מסורת זו ידועה כולה בימי החכם . מכל מקום ראוי לציץ , שהקונפוציאני המאמץ בךימינו , שמות אלה or ז / לק מגוף המסורת שבידו , שקיבלה גם מספרים אחרים , והוא מאמץ שהחכם קוב ידע כל מה שידוע לו לבךימינו היום . לדעת החוקרים בימינו אץ ראיות לקיים מסורת אגדה זו ואף אין ראיות לבטלה . המחקר הארכיאולוגי עדיץ לא גילה שום סימנים לבית 0 רה או לשבט # יה , כסי שגורסים ההיסטוריונים בני זמננו . כנגד זה נמצאו סימוכים היסטוריים - 1 לקיומו של בית יץ . במאה העשרים גילו בעיר אנינג קופה של עצמות ששימשו

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help