sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:יג

טעות , שאם כן , אתה מניח את התיבה tua שבטור החמישי בלא כל שמעצם הנושא אותה ; ובאמת תיבה זו מובנת יפה בבחינת ניגוד של mente mia שבטור השלישי . לאחר שקבענו את הנוסח הנכון ואת הפירוש הנכון , לא נמצא בסוניטות אלו שום ראיה לטובת אותה ידידות מפורסמת . " יתר על כן , סבורני שאפשר אף להפליג ולהביא מזה ראיה להיפוכו הגמור , ששום קשרי ידידות לא היו קיימים בין שני המשוררים הללו . באמת מעמיד בחונה את שתי הצרות זו כנגד זו באופן כזה , שיש בו כדי להראות כי מות דאנטה פוגע בעמנואל לא יותר משהוא פוגע בכל אדם אחר , כצרה כללית אשר פגעה בכל עולם התרבות כולו . אני - אומר בחונה- מיצר על מותו של דאנטה , אתה מיצר על מות ידידתך ; או נכון יותר , אתה מיצר תחילה על צרת יחיד שלך ואחר כך על צרת רבים , שמצאה את כל בני האדם כולם . כיוצא בזה מעמיד גם עמנואל בתשובתו את אבל הנוצרים על מות דאנטה כנגד אבל היהודים על מות ידידתו ; ואף על פי שאפשר להבין , כי גם הוא מזמין את הכול , כנוצרים כיהודים , להתאבל על הסתלקותו של משורר 'הקומדיה , ' אין למצוא בדבריו כל רמז לתש של צער יחיד על מות דאנטה , צער עמוק וחריף יותר מצערם של שאר בני האדם , כפי שהיה לצפות אילו קשור היה עמנואל בנפטר קשרי ידידות אישית . לפיכך אנו יכולים להסיק ששתי הסוניטות הללו , לא זו בלבד שאין בהן כדי להוכיח שעמנואל היה 'ידידו של דאנטה , ' אלא להפך , יש בהן כדי לחזק בנו את הדעה , כי קשרי ידידות כאלה לא היו מעולם . והוא הדין בשתי הסוניטות האחרות , שאף הן אינן עשויות לערער

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help