sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:י

לחרוזים הללו של בחונה השיב עמנואל בסוניטה משלו , " שמבעד ללבושה האיטלקי , נשקפים הרגלי שימוש בדימויים ובסגנון של השירה העברית בימי הביניים , המחקה את הערבית . 10 che trassi le lacrime dal fondo Dell'abisso del cor , che in su le invea , Piango che il fuoco del dolor m ' ardea , Se non fosser le lacrime in che abbondo ; Che la lor piova ammorta 10 profondo Ardor che del mio mal fuor mi traea ; Per non morir , per tener altra vea , Al percoter sto forte e non affondo . E ben pud pianger cristiano e giudeo , E ciaschedun sedere in tristo scanno ; Pianto perpetual m ' e fatto reo , Perch'io m ' accorgo che quel fu il mal ' anno ; Sconfortomi ben ch'io veggio che Deo Per invidia del ben fece quel danno . * כדי להבין יפה את שתי הסוניטות האלה יש לברר קודם לכול מי היא אותה הנפש , שהיה עמנואל שר לה שירי הלל בעודה בחיים , ועתה , בשנת מותו של דאנטה , הוא מבכה את מותה . ברגיל חושבים , שזוהי אשת המשורר היהודי שב 'מחברותיו' הוא מאריך שבחה לעתים קרובות ? אלא שהשערה זו פירכה כרונולוגית בצדה : אשת המשורר נפטרה , כפי הנראה , שנים לא מעטות אחר שנת . 1321 בקביעה זו אין היללתה . על כן יבכה עמנואל היהודי 1 יבכה תחילה על אבידתו שלו , ואחר יבכה על אבידתה של תבל אומללה זו , כי טרם היתה תחת השמש שנה רעה כשנה זו ; אך זו נחמתי , שמאמין אנוכי כי אלוהים הושיב את דאנטה במקום מפואר [ . * [ התוכן : אני , שדליתי את הדמעות ממעמקי תהום לבי , אני בוכה , ואש הימורים היתה שורפת

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help