sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:ח

הן דוגמאות לשם הוכחת אמיתותה של טענה זו , שהיא תמוהה במקצת . הרי יהודי שהיה 'ידידו של דאנטה' הוא דבר העשוי לעורר את הדמיון , ואין תימה , שאם נאמר דבר זה פעם אחת , מיד נתפשטה השמועה ואיש לא נתן את דעתו לבדוק בדקדוק את היסוד שעליו היא עמדה ; יתר על כן , איש גדול כשד"ל היה מן הראשונים שהחזיקו בדעה זו , וחוקרים חשובים כד'אנקונה וקארדוצ'י הזכירוה דרך אגב . 3 ומכיוון ששמועה זו על 'ידידותם' של דאנטה ועמנואל הרומי נתחזקה והלכה בתוקף החזרה התדירה והעקשנית , קרה בעניין זה מה שרגיל במקרים כאלה , כשבא חוקר ובודק מקרוב את הראיות , שעליהן מתבססת הטעות הנפוצה , ומוצאן מופרכות ולא סבירותאף הראיה הניצחת אינה יכולה להתגבר על כוח עמידותה של הדעה המקובלת אלא בקושי רב . וכבר הראיתי אני עצמי לפני שנים באחד מן המאמרים שכתבתי בימי נעורי , על יסוד בדיקה מדוקדקת של התעודות , שאין בידינו שום ראיה חותכת לכך , שהיו יחסי ידידות בין דאנטה ועמנואל , או שהכירו זה את זה . * אמנם הוכחתי נמצאה מספקת בעיני רבים שבחנו אותה מקרוב , ואף על פי כן עדיין רבים ממשיכים לחזור על סיפור הידידות שבץ דאנטה ובין עמנואל הרומי ; לפעמים אף מי שהתחשב בדברי בעניין זה , עדיין הוא שומר בנפשו איזה ספק , שמא הפרזתי במסקנתי השליליתל . לפיכך דומה שלא יהא מיותר לחזור לדיון הזה ולבחון מחדש את העדויות , שעליהן מושתתת הדעה הרווחת . הדברים אמורים בארבע סוניטות , מהן שתיים שהוחלפו בין ברזרבה ךה גוביו , הפייטן והמספר מאומבריה , ובין עמנואל הרומי , ועניינן

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help