sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

העיקרון החשוב של ליטוש ועיבוד יצירה בשקדנות אין קץ , מה שכונה לאחר מכן על ידי הוראטיוס , Hmae labor כלומר ; "מלאכת המרצע ;" כזכור , יעץ הוראטיוס למשורר להצפין את יצירתו במשר עשר שנים ורק לאחר תקופה זו , אם היא עדיין לטעמו , לפרסמה . קאטולום גם מדגים מי הם משוררים טובים , לטעמו : הוא חולק שבחים למשורר גאיוס הלוויוס קינא שבחיבור יצירתו "זמירנה" טרח תשע שנים תמימות " , או למשורר קאיקיליוס מן העיר נובום קומום ( על גדות אגם קומו שבצפון איטליה , ( שהחל לכתוב כרוב טעם את שירו לכבוד אלת הפריון האסיאתית קיבלה , אף על פי שלקאטולוס יש כמה השגות או רעיונות לגבי צורת הכתיבה , ובנימה מבודחת מצהיר כי הוא מוכן להדריכו בתחום זה ( שיר ; 35 השווה שיר . ( 63 כרומאים רבים מבני חוגו העריץ קאטולוס את המשורר האלכסנדריני קאלימאכוס ; את שיריו הוא הרבה לתרגם ( שירים , ( 116 , 65 ושיר 66 המצוי בקובץ מהווה תרגום שירו של קאלימאכוס 'תלתל בתיקה . ' קאלימאכוס , שגרס כי "ספר גדול הוא רעה גדולה " , השפיע על משוררים רומיים צעירים אלה בעצם העדפתם חיבור שירה אפית קצרה על פני אפוס רחב יריעה כדוגמת האפופיאות ההומיריות , ושיר 64 של קאטולוס מהווה דוגמה לאפוס זעיר כזה . ( epyiiion ) כאמור לעיל , אין קאטולוס דבק בשיטה או במסורת אחת ; בשיריו ניכרות סקרנות ולהיטות של אמן צעיר להתנסות בכתיבה מגוונת ככל האפשר . גם אם ניקח בחשבון את מצבו הפיזי הירוד של כתב היד שהגיע לידינו , בכל זאת ברור שלא את כל המוזרויות הסגנוניות והלשוניות ניתן לתלות בכך . לעתים מתקבל רושם , כי שירים אחדים לא הגיעו לכלל גיבוש וכי הם עדיין בגדר יצירות בוסר . ואכן , האופי הנסיוני של חלק מהשירים וכן צורת קובץ השירים , כפי שהגיע לידינו , בתוספת העובדה שכה מעטות הן הידיעות על חייו וכתיבתו , עוררו את השאלה אם הקובץ נערך על ידי המשורר עצמו ; הוא ארוך Hor . A . P , 388 ( 12 ( 13 ייתכן שזהו המשורר Cinna אשר נזכר אצל 1 Suetonius Plutarchus ולאוור מכן — אצל שקספיר כמי שההמון הקיסריאני ב 15 במארס שנת 45 עשה בו שפטים , מכיוון שחשבו בטעות לקינא הקושר שרצח את קיסר . ראה Suet . lul . . 85 ; Plut . Brut . 20 ; Shakespeare , Julius Caesar , Act . 3 . Sc . 3 Quinn , Interpretation , p . 1 1 . n . 15 ( 14 ( 15 מכיוון שתרגומנו מבוסס על הטקסט של Mynors ( ראה להלן , במבוא , עמ ' , ( 34-33 לא מצאנו לנכון לעסוק במסגרת זו במסורת כתבי היר . סקירה ממצה על עניין זה ניתן למצוא שם וכן ב Quinn , Comm ., pp . xi f . xxii-xxvii ; ? Interpretation , pp . 2-5 ; Merrill . pp . ix ( Preface ) , 225-263

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help