sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

ניכרת פעולתה לביסוס פרדיגמה חדשה בהגדרת השייכות לעם היהודי ; לא רק שייכות לעם היהודי היושב בציון , אלא למעגל הרחב של יהדות הפזורה באלף השלישי . ואמנם , מאז תחילת שנות האלפיים ניכרת בשיח הציבורי נטייה לעבר פרדיגמה חדשה , המדגישה את הקשר בין יהודים ברחבי העולם , ובעיקר את הקשר בין היהודי הפרטי לקולקטיב היהודי בישראל ובתפוצות . בפרדיגמה זו קיימים תת-גוונים , ואחד מהם , המודגש בפועלה של נעמה , הוא התת-גוון הציוניעמיותי , כלומר הדגשת מקומה המרכזי של ישראל כמרכז יהודי משמעותי והכרה בשונותו של הקיום היהודי בתפוצות ובהשתייכות שוויונית לקולקטיב היהודי . מכלול מחקריה והישגיה של נעמה בתחום של העצמת ביטויי פלורליות ופלורליזם בשדה החינוך היהודי תרמו לבחירתה לכלת פרס החינוך של תל אביב לשנת . 2005 2008-ב היא התבקשה לעמוד בראש יחידה לחקר החינוך לעמיות יהודית ולהוראתה באוניברסיטת תל אביב . עם פרישתה לגמלאות נרתמה לייזום , לפיתוח ולהוראה של תוכנית לתואר שני ל״תרבות עם ישראל והוראתה״ בקמפוס האקדמי אחוה שבדרום הארץ , והיא עומדת בראשה זה כמה שנים . תוכנית זו היא בלעדית במכללה ממלכתית , והיא נדבך נוסף בקידום המגמה של אוריינות יהודית פלורליסטית גם בציבור פריפריאלי המכיל מגוון תלמידים – מגבול החרדיות ועד לקיבוץ הארצי . ועוד אמירה בהקשר של המארג שבין ספר זה לאבני דרך בעשייתה המקצועית של נעמה . הספר אינו מבקש אלא להיות קול נוסף בלבד בשיח הרב-קולי המתפתח בתחום החינוך היהודי . המגמה לברך על הריבוי ולחלוק בסמכות האמירה המקצועית יונקת מאבי הנביאים , משה . 2001-ב במעמד פתיחת הקתדרה לחינוך יהודי על שם ג'ואן וחיים קונסטנטינר באוניברסיטת תל אביב שעליה הופקדה נעמה , בחרה נעמה להתייחס לפרשה השבועית "בהעלותך״ . בין דבריה ציינה : לאחר שמשה מבקש להקל מעצמו את משאו של העם במדבר , מציע לו האל למנות עוזרים שיסייעו לו בעול ויביאו לביזור סמכויות . משה בוחר 70 זקנים מכל שבטי ישראל . אלדד ומידד , גיבורי הסיפור , אינם נמנים עם הנבחרים . וכך נאמר : "וישארו שני אנשים במחנה , שם האחד אלדד ושם השני מידד ותנח עליהם הרוח והמה בכתבים ולא יצאו האהלה ויתנבאו במחנה : וירץ הנער ויגד למשה ויאמר אלדד ומידד מתנבאים במחנה : ויען יהושע בן-נון משרת משה מבחריו ויאמר אדני משה כלאם : ויאמר לו משה המקנא אתה לי ומי יתן וכל עם הש נביאים כי יתן הש את רוחו עליהם״ ( במדבר יא כו-כט . ( אם נרצה , זוהי תגובה אופיינית לאיש

אוניברסיטת תל אביב

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help