sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מה יהיה סגנון הכתיבה : תאורטי ? נרטיבי ? מבטא את הקול האישי ? את הייחוד של הקבוצה ? משולב כך או אחרת ? שאלות אלו ואחרות נדונו במפגשים משותפים שנערכו בתוך המכללה ומחוצה לה . המפגשים התקיימו חלקם במסגרת זמן של שעתיים , וחלקם במסגרת של יום מרוכז ( כשש שעות . ( מתחילים לכתוב כל אחד מן הכותבים התבקש להתמקד בסוגיה משמעותית עבורו בהקשר של תקשוב בהכשרת מורים . במפגש הבא שיתפו הכותבים זה את זה בסוגיות שבחרו . הסוגיה שכל כותב בחר בה שימשה נקודת מוצא לכתיבה של הסיפור האישי שלו . ההחלטה המשותפת הייתה לאפשר לכל אחד לכתוב בצורה ובסגנון חופשיים ואישיים המייחדים אותו . עיבוד הסיפורים האישיים והמשך הכתיבה הסיפורים שנכתבו נשלחו לכותבים לעיון ולרפלקציה . הכותבים נחלקו לזוגות , שקראו זה את סיפורו של זה . התהליך הרפלקטיבי של עיבוד הסיפורים עבר כמה שלבים . במפגשים הבאים הועלו שאלות לדיון , כמו למשל : למה התחברתי ? מה " עשה לי את זה" כשקראתי את הסיפור של האחר ? אילו תובנות או תחושות זה עורר בי ? מה " דקר" אותי בכל סיפור ? מהן סוגיות המשנה או הקטגוריות העולות מכל סיפור ? מה אפשר ומעניין לשאול על כל סיפור ? מהם הקשיים העולים מהסיפור ? האם אפשר להתמודד עמם , וכיצד ? מהן ההצלחות ? מה אפשר ללמוד מהן ? במפגשים נתגבשו ההחלטות הנוגעות לאופן שבו יש להמשיך בתהליך הכתיבה . כל כותב ניתח את הסוגיה שבחר בה , מנקודת מבטו , מניסיונו האישי ובהתייחס לתאוריה ולמחקר רלוונטיים . ההחלטה על הצגת הרקע האישי של כותב הפרק היתקבלה בהשראת ספרו של יהודה בר שלום אידיאה של תיקון ( בר שלום , , ( 2004 שבו הוא מתאר את סיפור חייו כדי שישמש את הקורא להתבונן בניתוח המקרים שבחר מנקודת מבטו , ועל רקע קורות חייו והחינוך שספג . במפגשים אלו הדיון בקבוצה עסק בהתבוננות על שאלות כמו : איך הדברים והרעיונות שנכתבו על ידי המחברים השונים נקשרים ומתחברים זה לזה ? איך להתחיל ? איך לסיים ? איך לזהות את המאחד מבלי לאבד את הייחוד של כל אחד ,

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help