sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

עד כמה שאפשר את הקול האישי שלו ואת הדרך הייחודית שלו . עם זאת , ובמקביל , גיבשנו את ההסכמה לעודד גם יצירה ובנייה של שפת ביטוי משותפת , שתייצג את היחד ואת הייחוד של קבוצת מיח"ם . לשמחתי , עקרונות מנחים אלו חיברו בין כל הכותבים , וניסינו לשמר ולטפח אותם במסגרת המפגשים וההתכתבויות שליוו את התהליך . מפגשי העבודה הלכו וקיבלו בהדרגה אופי של מפגשי למידה משותפת , שבהם התעצמה התחושה שאנחנו פועלים כקבוצה הלומדת יחד , ושכל אחד מאתנו לומד מניסיונו , מעולמו , מהשקפותיו ומנקודות מבטו של האחר . מפגשים אלה זימנו דיאלוג וחשיבה מחודשים סביב שינויים תפיסתיים , ארגוניים ופדגוגיים , הנדרשים להכשרת מורים במאה 21-ה ( ראו דוגמה בפרוטוקול ישיבת הצוות בנספח בסוף הספר . ( נקודה חשובה לא פחות מבחינתי הייתה שכבר במפגשים הראשונים נוצרה אווירה חברתית חמימה של יחד . אמנם לא אחת נתגלעו מחלוקות ביחס לשאלות מה לכתוב ואיך , אך בסופו של דיון התחושה הכללית הייתה שהמחלוקות רק הצמיחו רעיונות חדשים , יצירתיים ופוריים יותר . בדיעבד , ולאחר קריאת כל הפרקים , זיהינו את המכנה המשותף , את המוטיבים החוזרים על עצמם , את החוט המקשר בין המשתתפים בניסיונם לגבש השקפה הנוגעת לשילוב התקשוב בהוראה ולמידה , הן במכללה להכשרת מורים והן בבתי הספר . מכנה משותף זה בא לידי ביטוי בפרקים השונים , והוא נוצר שלא במכוון וכתוצר לא מודע שהתגבש במהלך העבודה המשותפת . לא נקדים את המאוחר , על המשותף הזה נדון בפרק המסכם . תהליך כתיבת הספר התאפיין בעבודה קבוצתית ואישית לסירוגין . המפגשים הקבוצתיים תועדו בהקלטת אודיו ובכתב , והתיעוד נשלח לכותבים השונים כפרוטוקול . בין המפגשים נדרשו הכותבים למשימות שונות שהוחלט עליהן במשותף . ואלה שלבי העבודה המרכזיים של קבוצת המחברים : השאלות הראשוניות בתחילת הדרך שאלנו את עצמנו שאלות בסיסיות כגון : באילו נושאים יעסוק הספר ? במה הוא יחדש ? אל מי הוא יפנה ? מי יהיה קהל היעד ? מה יהיה תהליך הכתיבה ?

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help