sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

למידה מרחוק עלולה לחזק את הניכור והריחוק בין אנשים וליצור חסכים במגע אנושי . מורה עלול לאבד את המגע הישיר עם תלמידיו . שילוב התקשוב בלמידה מלווה בתופעה הולכת ומתרחבת של למידה לא משמעותית מסוג "העתק-הדבק" . ( copy-paste ) הנגישות לכמויות המידע ולסתירות מבלבלת את האדם המשווע לוודאות , למוסכמות , לעוגנים , לנורמטיביות ולהצבת גבולות בעולם כאוטי . עולה הצורך המתמיד להתעדכן בלומדות , בתכנות ובממשקים חדשים ולהסתגל לשינויים מהירים . העיסוק הרב בטכניקה עלול לבוא על חשבון העיסוק במהות . החיים הממוקדים בעולם וירטואלי עלולים לבוא על חשבון המגע עם העולם הפיזי , כמו למשל בילוי משפחתי בחיק הטבע . יש אכזבה מן הציפייה שהמחשב ישנה את איכות ההוראה . מנגד עולות טענות שונות המצדדות בשילוב התקשוב וחושפות את יתרונותיו , כמו למשל : תרומה לגיוון ולשינוי דרכי הלמידה וההוראה . שילוב התקשוב עשוי להרחיב את השימוש בהמחשה , בעיבוד , בארגון ובייצוג של מידע . הוא עשוי להרחיב את משמעות הנלמד , לקדם עניין וסקרנות , ולסייע לשילוב חשיבה מסדר גבוה בלמידה . ( Jonassen , 2000 ) אילוץ מערכות החינוך וההשכלה להסתגל לעולם המחר התובעני והתחרותי ( סלומון , ( 2000 ולשנות פרדיגמות פדגוגיות . מתן אפשרות לשחרר את הלומד מתלות במקום ובזמן . ( Wiley , 2006 ) פתיחות למקורות מידע חינמיים . יצירת אפשרות להגיע בקלות ובמהירות למידע רלוונטי , רחב ומעודכן ( סלומון , . ( 2000 בהתאם לכך , כל כתבי העת הנחשבים הופכים בהדרגה לכתבי עת אלקטרוניים . פיתוח מיומנויות של למידה עצמאית ופעילה . ( Pea , 2000 ) אפשור למידה רב-תרבותית וזימון להכרת האחר ולצירת אמפתיה כלפיו . התקשוב מאפשר להתחבר למומחים ולשותפים לתחומי עניין ומטרה כדי . 1 כך טוען פרופ' גבי סלומון , חתן פרס ישראל לחינוך , בכתבה שפורסמה בעיתון הארץ , 8 / 1 / 2010-ב שם הוא מדגיש את הממצאים בדבר השוליות של המחשב כגורם בהערכת תלמידים את איכות ההוראה .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help