sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

מלוות תקשוב בדרך של תמיכה , ליווי וקשר בין-אישי - ולהפנות את תשומת לב הקורא לחשיבותם של שלושה גורמים : ההיבט האנושי של שימוש בתקשוב בחינוך לרבות היבטים חברתיים ורגשיים ; הלמידה השיתופית-קולבורטיבית , ( collaborative ) המתנהלת בעיקר כערוץ של שיח דיאלוגי ושל משא ומתן סביב משמעויות שונות ; החשיפה לטכנולוגיות עכשוויות במטרה להניע שינויים פדגוגיים בעידן המידע והתקשורת . ( ICT ) בפרקי הספר שזורים סיפורים אישיים שלנו . הסיפורים מדגישים את מערכת יחסי הגומלין בין היבטים חברתיים , רגשיים וקוגניטיביים הנוגעים לשימוש בתקשוב הספר ובלמידה ובהוראה . זהו ה"מה" שהספר עוסק בו . דגש אחר בספר קשור ל"איך . " בחרנו לכתוב על הסוגיות דרך ניתוח סיפורים המייצגים את ניסיוננו ומשמשים רקע לדיון . מן הסיפורים עולות שאלות המעסיקות את השיח התאורטי והפרגמטי בתקשוב , בחינוך ובהכשרת מורים , כמו למשל : ללמוד / ללמד עם תקשוב - מתי ? היכן ? למי ? עבור מה ? איך ? האם הוראה מתוקשבת במכללות להכשרת מורים עשויה לקדם את איכות שילוב התקשוב ללמידה ולהוראה , ואם כן - כיצד ? מהן ההשלכות החינוכיות של השימוש היומיומי ההולך ומתרחב בסביבות למידה מתוקשבות אישיות ושיתופיות ? ( כמו למשל ווב . ( 2 השאלות יכולות להעלות גם טענות מסתייגות או אפילו התנגדות לשילוב התקשוב בהוראה , כמו למשל : השיטוט או למידת החקר ברשת משולים ל'דפקט הפרפר' ( סלומון , . ( 1997 הלומדים קופצים בעזרת הקישורים מנושא לנושא ומאתר לאתר , כמו פרפר שעף מפרח לפרח . שיטוט כזה עלול לשטח ולרדד את הלמידה . המידע החזותי והתזזיתי המועבר באמצעות תמונות וסרטונים צבעוניים משבש את יכולת הקשב הנדרשת ללמידה מעמיקה . על כן שיעור מסורתי בכיתה נתפס כמונוטוני ומשעמם ( קניאל , ( 2001 וגורר לאיבוד קשב ועייפות . עודף הייצוגים של המידע המתוקשב עלול ליצור עומס קוגניטיבי , ( cognitive load ) שלא תמיד משרת את מטרות הלמידה או רלוונטי להן . ( Sweller , 1994 ) קיימת סכנה באובדן שליטה על איכות המידע ברשת וסוגו . למשל , אפשר למצוא הוראות להכנת חגורת נפץ או להיכנס לאתרים פורנוגרפיים . יש סכנה של שימוש לרעה במידע שצריך להישאר חסוי ( עשת , . ( 2004

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help