sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
From:  > על פי דרכו > מבוא

Page:9

נתבקשתי על ידי הוצאת 'תבונות' לקבץ יחדיו מבחר מאמרים בענייני הוראה וחינוך שרובם התפרסם בבמות שונות , על מנת להציגם במקובץ בפני הקוראים . מאמרים אלו הם פרי ניסיוני בהוראה ובניהול - בעיקר בבית הספר התיכון על שם הימלפרב - ופרי עמלי בהכשרת מורים במכללת הרצוג . אמנם המאמרים נכתבו ופורסמו על פני תקופת שנים ארוכה למדיי והיה מקום לשקול התקנתם מחדש והתאמתם לזמן שחלף , אם מפני שחלק מן הדברים כבר נדונו במשך הזמן בהקשרים שונים ועל ידי מחברים אחרים , ואם מפני שחלק מן הדברים דורשים התבוננות מחודשת . קצב החיים והשינויים החברתיים והתרבותיים מחייבים לכל הפחות ניסוח מחודש של חלק מהרעיונות , אם לא שינויים של ממש במיקוד ובתיאור , אף שלא חזרתי בי מדברים שנאמרו גם לפני שנים רבות . בסופו של דבר , העדפתי לשמר את טעמם המקורי של המאמרים , ולא לשנותם באופן מהותי . נוכחתי לראות כי למרות האמור לעיל , כינוסם יחד תחת קורת ספר אחת , בצירוף התקנה מסוימת , דברי קישור ושינוי הכותרות , יצר חטיבה מגובשת שיש בה מידה מרובה של עקביות רעיונית עד כדי משנה חינוכית סדורה . המאמר הראשון עוסק בהנחת היסוד הרעיונית בעניין מעלתו וייחודיותו של האדם היחיד בישראל , כפי שבאה לידי ביטוי בכתביו של הראי"ה קוק . המאמר השני עוסק בדרך היישום העיקרית של ההנחה הזו - במתן בחירה בחינוך ובחינוך לבחירה . המאמר השלישי עוסק בהיבנ ^ מרכזי אחר של המעשה החינוכי - הקניית כלים לתלמיד לבנות ולעצב את מערבת המידות והמשימות שייטול על עצמו בחיים , תוך הבנת המורכבות והצורך באיזון נכון ההולם את תכונות נפשו ומידותיו . המאמר הרביעי עוסק בדמות המחנך ומצביע על ריבוי הגוונים והדמויות של מחנכים ועל הדרך של מורה ומחנך לבחור בדמות ההנהגה המתאימה והרצויה לו . המאמר החמישי עוסק בתפקידו של המחנך כמתווך בין רצונות ההורים לצורכי התלמידים , ילדיהם . בהמשך לדבריו של רש"ר הירש ניתן לומר ,

תבונות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help