sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

התנ"ך . עיקרה של הגישה החדשה הוא האמונה העמוקה בקדושתם של ספרי המקרא ובמקורם האלוהי , לצד ההנחה שהתגליות החדשות של עולם המחקר אינן מחייבות לא את דחייתן ואף לא את אימוצן המלא . הגישה החדשה תובעת מן הלומד להבחין היטב בין עובדות , כלים והשערות . אל לו ללומד לדחות עובדות אמתיות התובעות הסבר או כלי ניתוח משוכללים שהתגלו בדורות האחרונים , מתוך קנאות לדרכי הלימוד בעבר , אך גם אל לו לאמץ בפזיזות את הנחות המוצא , את ההשערות ואת המסקנות הנגזרות מהן . חשוב להדגיש , שספר זה לא נכתב ביסודו רק כדי לשמש כלי במאבק עם עולם המחקר , בבחינת 'דע מה שתשיב לאפיקורוס , ' אלא בבחינת 'דע מה שתשיב לעצמך . ' על האדם המאמין מוטלת בראש ובראשונה החובה לבסס את אמונתו על האמת הפנימית שלו , ואם הוא חש שנקודות מסוימות מקשות על אמונתו , עליו לבחון דרכים כיצד ניתן לשלב אותן עם עולם האמונה שלו . האתגר שעולם המחקר הניח לפתחנו , איננו רק איום , אלא גם אמצעי להבנה עמוקה יותר של דבר ה' המתגלה במקרא . עם זאת , יש כמובן חשיבות בהעלאת הדברים גם בפן הציבורי חינוכי . בשנים האחרונות אני נתקל באופן אישי במצוקתם של יותר ויותר בוגרים ובוגרות של מערכת החינוך הדתית , בעיקר כאלו שהגיעו ללמוד במוסדות אקדמיים ואגב כך נחשפו גם למחקר המקרא . חשיפה זו מעוררת אצלם לעתים שאלות שהם חשים שאין להן מענה , ולעתים אף תדהמה וזעזוע מהקעקוע של כל צורת החשיבה שעליה גדלו . לא פעם מביעים הבוגרים והבוגרות כעס על מערכת החינוך הדתית לשלביה השונים , שכלל לא הכינה אותם להתמודדות זו . לא ניתן לכחד שבביקורת חריפה זו יש יותר משמץ של אמת . אני מאמין שנכון וראוי בשלב מסוים

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help